Kan Google Navigation prata?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av DanielMalmgren, 16 aug 2010.

1. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Mors alla.
    Jag var en sväng i Danmark över helgen och tänkte att då passar jag väl på och navigerar med hjälp av Navigation när jag nu ändå är i ett land där det stöds. Blev dock lite besviken. Det pratar ju inte, det bara plongar. Dvs varje gång när man ska svänga, när alla andra navigationsprogram säger typ "Om fyrahundra meter, sväng höger" så kom det bara ett plong. Man kan ju inte sitta och titta på telefonen hela tiden, då krockar man ju. Framför allt om man är på en danska motorväg, då är man ju nära att krocka hela tiden ändå. Någon som vet om det är tänkt så här eller är det någonting som saknas i just Minin?

/Daniel

2. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Kollar du på amerikanska youtubefilmer så kan den prata, har aldrig testat detta själv, det var väl till och med i Nexus One reklamen?

3. drarmi

drarmi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja den kan prata. Jag kör med brute versionen i Sverige till det blir officiellt supporterat. Den talar.

4. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Funktionen turn-by-turn navigation där den pratar stödher än så länge endast USA, Englang, Tyskland och Spanien. Här i sverige får du tillsvidare antigen köpa en app typ CoPilot eller göra som Drarmi vad nu en "brute versionen" kan tänkas betyda eller testa work arounden nedan.

https://swedroid.se/google-navigation-nu-pa-din-android-tips/

Verkar dok som Google plockat bort Nav Launcher från market, så du får ladda ner den och installera den på annat sätt antar jag.

Last edited: 16 aug 2010
  5. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

6. tysk

tysk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man måste installera någonting med TTS (Text-to-Speech), under Software Libraries. Sedan börjar Google Navigation prata på engelska om är i Danmark, Tyskland, ...

7. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jaha... Och här trodde man att allt skulle funka automagiskt bara för att man var i Danmark. Lär inte komma dit i år igen och innan året är slut får man väl verkligen hoppas att vi har fått riktig navigation i Sverige så man kan testa hemma istället...

/Daniel