Har haft min Hero sel i december och har testat en mängd romar oc-kernels mm men tycker att oavsett vad jag gör så flyter inte scroll mm på som i en iPhone. Läser ofta kommentarer i rom-trådar om att den aktuella romen är "blixtsnabb" mm men oavsett hur mycket jag testar så tycker jag alltid att det laggar en del. Är det jag som har en annan definition på blixtsnabb eller gör jag något fel? Kort sagt, går det att få en Hero att flyta lika smooth som tex en iPhone och isåfall hur? Om inte vad är det som saknas och finns det andra nyare androidlurar som fixar det?
Har både iphone och hero,är glad att jag inte betalade för min iphone utan fick den av arbetsgivaren. Min hero vinner med hästlängder med froyo i
Hmm, återigen blandade åsikter. Om jag förtydligar min fråga lite med ett par exempel. Just nu kör jag Elelinux senaste Froyo rom och den funkar bra. Jag har låtit bli att installera en massa appar och spel utan bara de jag verkligen använder. Har inte lagt några widgets på hemskärmarna. 1. Scrolla horisontellt mellan hemskärmarna funkar bra, och det har det alltid gjort oavsett hur många widgets mm jag har där. 2. Klickar jag på app-drawern så flyger alla appar in snyggt och smidigt (LauncherPro) 3. Det är när jag sen ska scrolla vertikalt bland apparna i listan så upplever jag lagget. Det liksom hackar och flyter inte alls lika bra som mellan hemskärmarna. 4. Samma sak om jag scrollar i webbläsaren, Spotify, Titanium Backup mm. Värre här än i app-drawern. Upplever inte ni andra det? Vad kan det då vara jag missat? Eller är det något med hårdvaran i min lur? Detta är absolut inget stort problem, jag gillar min Hero skarpt. Men efter att ha pillat lite på en iPhone (3G alltså inte ens näst senaste modellen) igår så upplevde jag en sjuk skillnad i hur soft den scrollade i alla appar (exvis Spotify för att jämföra med en app jag har "problem" med). Har även tänkt på det tidigare men det blev så uppenbart när jag kunde jämföra sida vid sida.
Håller med dig fullständigt! Scrolla bland t.ex. kontakter med sense installerat flyter inte heller något vidare. Då kunde till och med min gamla winmo-mobil flyta bättre. Däremot måste jag säga att kompisens desire flöt mycket bättre!
Att det hackar till beror på att Garbage Collectorn körs och det är inte mycket att göra. Det är så Android är konstruerat. Att det funkar bättre i vissa appar beror på hur dom är kodade och GC behöver inte köras lika ofta. Tills det kommer hårdvaruaccelerering tror jag det blir svårt att få samma flyt som i iPhone. Bättre processorer hjälper men det blir ändå inte samma sak. Jag har inte lekt så mycket med iPhone men av det jag har sett så klarar den det grafiska bättre än Heron. Men när det kommer till funktionalitet och möjlighet att göra den personlig är Heron ljusår före.
svaret är ganska kort. Nej, det går faktiskt inte. Men man kan vinna andra poäng med en Hero än just flytet
Jag kan då inte tycka att det går att jämföra Heron mot Iphone eftersom vi inte har någon 3d acceleration. Har börjat störa mig enormt på det men saker man får leva med då man inte va så insatt när man köpte sin första android.
Precis som på datorn, man använder 3d-funktionerna i grafikkortet. Det är därför det är smidigare på iphone. Det kommer säkert till android, men till heron är nog tveksamt.
Tack för bra svar. Då vet jag vad som gäller. Men ni som säger att era Heros funkar lika bra som iPhone i detta får gärna förklara hur ni gjort. Att den är bättre på mycket annat vet jag frågan gällde bara flytet i scrollningar.
Jag vet inte riktigt hur det är på iPhone, men jag har iallafall aldrig upplevt heron som seg eller långsam.
Jämfört med iPhone så är heron väldigt seg i menyer och scrollning, ta tex spotify spellistor ,Stor skillnad! Bara att inse! Dom som påstår något annat har nog aldrig testat en iPhone! och btw Jag älskar min hero
Seghet - Hero Jag har haft samma känsla, men det har blivit bättre och bättre för varje ny version av Android. Nu kör jag FroydVillain 1.2.1 uppklockad till 691MHz och med 123MHz i vilohastighet (med skärm släckt), vilket har medfört en drastisk ökning av batteritiden. Nu kan jag köra i upp mot 3 dygn utan att ladda (med hyfsat normalt användande till skillnad mot ca ett dygn förut. Jag bläddrade igenom några program och upptäckte lite lagg i facebook-appen som exempel. (Nu kan det bero på att den laddade in info samtidigt också). I webbläsaren så laggar det när den laddar in sidan, vilket jag aldrig lär komma ifrån. Tillbaka till hastigheten, så jag håller med dig, min far har en 3GS och jag har inte känt av något lagg i den någonsin, men jag har inte testat så mycket. (Men jag hade heller aldrig velat byta).
Man kan tänka såhär: iPhone kanske har lite bättre flyt i menyerna, men android har så himla mycket mer som iPhone inte har.
man kan inte riktigt jämnföra ios och android. ios är gjort för att fungera på en telefonserie med små skillnader i hårdvara. android är designat för att fungera på vilken hårdvara som helst
Att Iphone flyter bättre än det ingen tvekan om, det som är skrämmande är att Android INTE har hårdvaruaccelererat gränssnitt?!? Det skulle snabba upp våra android-telefoner betydligt! Jag älskar dock min Hero trots att den laggar ibland, men det har blivit rejält mycket bättre på slutet, speciellt sen jag installerade launcherpro, federico är kung! Sen gör överklockningen sitt också.