Problem: Kan inte ändra volym på Bluetoothhögtalare

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av Jonnor, 12 apr 2014.

1. Jonnor

Jonnor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har just köpt en vibrating speeker och har problem med volymkontroll.
    Det finns ingen volymkontroll på högtalaren så volymen måste kontrolleras från telefonen. Jag ansluter via Bluetooth och ljudet börjar spelas upp. Men det går inte att kontrollera volymen. När jag trycker på volymknappen på sidan så kommer det upp en nivåvisning med bluetoothsymbolen. Men volymen ändras inte från högtalaren. Jag har även testat att gå in på volymkontrollen i inställningar men det händer inget. Där kommer ett verifieringsljud från högtalaren då jag ändrar inställningarna men volymen ändras inte.

Någon som stött på detta problem?

2. freddepe

freddepe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej Jonnor.

Jag kör med blåtandsheadset varje dag. När jag sänker ljudet på mitt headset så ser jag hur ljudkontrollen visas i telefonen som sänks även där. Den är för mig alltså synkad.
    Samma sak händer om jag ändrar ljudet i i telefonen.

Så det kanske beror på vilken blåtandsprodukt man använder, om den är helt kompatibel med telefonen.

3. Palleman

Palleman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med ljudkontrollen mot vissa högtalare.

Har en Experia Z2 med bluetooth aptx och har samma problem som Jonnor beskriver.

När jag kopplar ihop telefonen mot en Klipch Stadium högtalare via blutooth som också har bluetooth aptx så går det inte att justera volymen från telefonen. Om jag däremot streamar från tex Windows phone 1520 som inte har aptx så funkar det.

Om jag däremot kopplar Z2 mot en Boose soundlink 111 som inte har aptx så funkar det.

Jag har även testat sonens Z1 och där funkar inte heller volymkontrollen mot Klipsch högtalaren. Det märkliga var att när Z1 var nyköpt för ca 6 månader sedan så funkade den mot Klipschen.

Supporten svarade att de bara garanterar funktion mot Sonys egna tillbehör.