kan inte aktivera Google-account!?

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av sigge_3, 28 sept 2011.

1. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har en fråga gällande fruns väninnas telefon som hon bad mig kolla upp då hon inte är så tekniskt lagd.

Det problem hon har är att hon skaffade en min pro för ett tag sedan, skippade google-account vid uppstart utan tänkte göra det senare (detta är ca 4 månader sedan) och nu när hon försöker göra ett account får hon bara meddelandet att det inte går att nå google-servern. då hon var på besök igår passade jag på att kolla på detta utan lycka. vet att jag själv hade samma problem med min telefon när jag köpte den men det har jag kommit runt (minns dock inte hur).
    då hon inte haft något googlekonto innan la jag upp ett konto till henne via datorn i stället så hon nu har själva kontot men det går inte att länka ihop det med telefonen. provade att koppla upp mig både via 3G-nätet samt via Wi-Fi-nätet utan lycka vilket störde mig rätt bra.

hon nämnde igår något om att hon kollat med SE eller android(?) vad hon skulle göra och någon hade nämt en factory reset. frågan är, är det verkligen tvunget att göra det? jag vet att hon är nervös över alla kontakter, bilder och meddelanden som i så fall raderas.
    1) ja, jag vet att kontakterna är lugna då vi bara exporterar dem till minneskortet.
    2) bilderna kan jag ju dra över till datorn om det skulle krävas
    3) däremot funderar jag på meddelandena då jag själv aldrig jobbat med dem, kan jag dra över dem till datorn de med och spara dem där tillfälligt medan jag kör FR på telefonen?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    496

MINA ENHETER

Du kan ju "ladda" ner en App som sparar ner meddelanden till minneskortet. Smsbackup eller något.
    Eller myphoneexplorer.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. sigge_3

sigge_3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det var ingen dum idé.. får se vad jag kan hitta för att få över dem på minneskortet de också... måste undersökas detta..

dock kvarstår den stora frågan... om det är fler än hon som har/har haft dessa stora problem?

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    496

MINA ENHETER

Hade en kollega som försökte lägga in ett gmail konto efter några månaders användning. tror inte han fick rätt på det och jag la inte så mycket vikt på det, jag lägger alltid in mitt konto direkt när jag får ny mobil/fabriksåterställning/flash av rom.

Men tror han gjorde en fabriksåterställning efter en uppdatering och la in kontot.

Men ska tro att myphoneexplorer ska kunna backuppa sms/mms kontakter. sen återställer ni telefonen. sen lägger du in alla hennes kontakter på gmail. installerar sms backup app som skickar upp dom till gmail. sen skaffar du ett dropbox konto och installerar dropin eller någon annan app som skickar upp bilderna till dropbox eller xarchive som jag använder skickar upp sms/mms/bilder till min gmail.