Kan inte ansluta min P7300 med Kies

Diskussion i 'Samsung' startad av Samsung7300, 8 feb 2012.

1. Samsung7300

Samsung7300 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Alla,

tydligen inte ensam om problemet men jag håller på att få fnatt. Varken min SG S2 eller min nya GT-P7300 vill ansluta till Kies, varken med USB-kabel eller Blåtand.

Det enda jag är intresserad av är att synca min Outlook-kalender på PC:n med telefon o platta men det verkar ju stört omöjligt.

Någon som kan bistå med lite hjälp? Antingen med Kies-skräpet eller om det finns någon annan bra sync-lösning via USB/Blåtand.

Kör med Win7Pro 64-bit, Win7Pro 32-bit samt ett Win7Home 64-bit och inget vill lira.

Tack på förhand från en, numera, något frustrerad användare!

2. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

testa: settings(inställningar)->> applications(program?) ->> development(utveckling?) --> debug mode(test, shizzle mode något) och sen plugga in usb? eller nåt; våran dator kände inte ens av 8.9an.. satte på debug.. voila..

3. Samsung7300

Samsung7300 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset men det fungerar fortfarande inte.

Väldigt irriterande att varken kunna uppdatera eller synca både tab och S2:a.

4. hiitti

hiitti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Provat tre olika datorer, xp, vista och 7....

5. Kurre

Kurre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag verkar ha råkat ut för samma problem nu.
    I början fungerade det bra med Kies, men nu vill det inte.

Kom att tänka på ett liknande problem jag hade på min LG Optimus 2X och det var när jag hade USB-lagringen aktiverad (när telefonen agerade USB-Disk) så funkade inget annat. Där var det nu inte så enkelt att man stängde av den funktionen så funkade resten. Det var nämligen så att Windows installerade någon usb-drivis som alltid såg telefonen som en USB-lagringsenhet hur man än försökte ställa in det på telefonen. Avinstallation av drivisen på ena dator avlägsnade det problemet.

Dock så får jag inte det att funka på Samsung Tabben. Den går hela tiden över till USB-lagringsläget och därmed tror jag inte att KIES "hittar" telefonen.
    Det intressanta är även att när KIES fungerade så funkade inte USB-lagringsläget.

Win7 X64

6. hiitti

hiitti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu har jag efter FR äntligen lyckats connecta till KIES. Får dock "your device does not support software upgrading via kies"...

7. Goodkat

Goodkat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Hade samma problem efter att KIES uppdaterats till 2.0. Efter uppdatering hittade inte KIES min GT7310. Efter fabriksåterställning av paddan funkar det dock.