Kan inte ansluta till Google-kontot

Diskussion i 'Milestone/Droid' startad av bjobr, 11 mar 2010.

1. bjobr

bjobr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min Milestone idag, och efter lite trasslande med APN-inställningarna fick jag till slut fart på nätverksåtkomsten. Dock lyckas jag inte få telefonen att koppla upp sig mot Google, så jag får varken Market, kalender eller kontaktsynk. :(

Jag har försökt både via Tele2, Telenor och via wifi, men det blir samma problem: "Your phone needs to communicate with Google servers to set up your account. This may take up to five minutes.", och efter en stund tycker den "Can't establish a reliable data connection to the server".

Argh! Känner nån igen det här problemet?

Telefonen kör Android 2.0 fortfarande eftersom den inte har lyckats få ner 2.0.1-uppgraderingen.

2. suzpel

suzpel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Funkar det att surfa med telefonen ? Det är bästa sättet att kolla att du har en korrekt datauppkoppling. Utan datauppkoppling ingen registrering. Tror inte att det funkar enbart över Wifi men jag är inte hundra.
    Att du kör 2.0 istället för 2.01 ska inte ha med saken att göra. Om du ändå tänker uppdatera (vilket jag tar för givet) så gör du det enklast via PC. Moto SW updater eller något liknande.
    // Suzpel

3. bjobr

bjobr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, det funkade bra att surfa, det var det som gjorde det så frustrerande.

Efter en 2.0.1-uppgradering och en fabriksåterställning funkade det faktiskt, så problemet är löst!