Problem: Kan inte ansluta till Kies längre!

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Wiruz, 24 okt 2012.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

*Edit* Hm postat i fel forum ser jag nu,Dock verkar det som att allt hände efter jag bytte rom så jag vet inte?

Okej jag har en Galaxy S3a, Jag avinstallerade Kies för säkerhets skull när jag drog in en ny rom (super nexus) Nu har jag testat att avinstallera, Ominstallerat,
    Felsökt anslutning, kollar så inte USB debug är på osv.... Kies hittar telefonen men den tuggar bara i all oändlighet utan att telefonen kommer upp. :(

Kies vill uppdatera något också, Har testat att trycka på uppdatera men den stannar på något i form med .Kan inte uppdatera Trayagent blablabla. Testat att stänga tray agent via ctrl/alt/del men det hjälper inte! Mao ett jä**a skitprogram!

Här är samma symptom
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1723750

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-siii-i9300/218193-kies-2-5-wont-recognize-my-s3.html

Last edited: 24 okt 2012
  2. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Är inte säker på vad du vill ha hjälp med? Är du tillbaka på Stock rom?

Inte för att det hjälper dig, men Kies måste vara ett av de sämsta program som skapats. Eller för att citera en gammal chef till mig: " Konstruktion? Konstruktion??? Detta är fan ingen konstruktion!!! Det bara blev såhär!!"

Bara gamla vanliga windows-råd. Avinstallera. Installera igen Anslut inte telefon innan programmet installerats...

Last edited: 24 okt 2012
  3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har installerat ,avinstallerat,ominstallerat ..... Blir tokig på det här! Ja det är ett skitprogram som jag misstänkte.Räcker med att göra en sök på google så inser man att folk har samma problem.Har dock inte sett någon lösning än :(

Hur som helst så är ITUNES det värsta skitprogrammet jag installerat på en PC! KIES ligger ljusår ifrån det hatet jag känner för Itunes! Man kan flytta filer utan KIES i alla fall ! Dock verkar det som Samsung inte riktigt klarar av att koda mjukvara till PC då detta verkar vara ett problem sen långt tillbaks!

4. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ja! Men vad skall du ha Kies till? Flasha med Odin om du inte har CWM. Jag har airdroid för att komma åt luren från PC

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

5. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Och då krävs att min PC har wifi och inte trådat nätverks kort? Har inget trådlöst nätverkskort på min pc. Dock borde man kunna koppla genom routern som är trådlös kanske...

Ja jag bryr mig inte om KIES, Dock borde det väl ändå fungera då det ska vara anpassat för mobilen tycker man :P

6. Eggi

Eggi Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova med en annan dator! Råkat ut för samma problem på min stationära men det funkar fint på min bärbara!

7. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

OK! då förstår jag hur du tänker. Då är jag rädd att jag måste göra dig besviken. Jag använde Kies max en vecka efter att jag köpt min sgs för två år sedan. Jag har aldrig använt det till sgs3. Livet är för kort helt enkelt. Dessutom behövs det inte.

Vill du "tjura på" så är det bara att kötta... Installera drivrutiner...byta usb port....byta dator...flasha om till garanterat Kies-kompatibel rom... you name it