Problem: Kan inte använda mobilen under samtal?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Xaviez, 20 jan 2014.

1. Xaviez

Xaviez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har haft min note 3a i typ en vecka nu och är mycket nöjd med en del saker och mindre nöjd med en del andra. Ett stort problem jag har är att jag inte kan använda telefonen när har ett samtal igång, jag kan trycka på Home och tillbaka knappen hur mycket jag vill, inget händer. I en av typ tio samtal så fungerar det dock, har inte lyckats hitta något som jag skulle gjort annorlunda just då.
    Detta är ett jätteproblem, kan ju till ex inte kolla kalendern för att hitta en ledig tid till möte tillsammans med den jag pratar med utan att jag får lägga på och ringa upp igen sen.
    Det kan ju inte vara så här, bugg eller?
    Har senaste uppdatering som är tillgänglig OTA.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

2. ojz0r

ojz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har aldrig upplevt något problem med detta. Jag brukar ofta pilla med annat i mobilen under samtal även skicka sms och chatta på annat håll.

Du har inte testat med en nödåterställning?

3. Xaviez

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nej, har inte testat återställning än, hoppas på att undvika det men får väl testa ifall ingen annan har någon alternativ lösning som inte medför lika mycket extra jobb.

4. Harrys

Harrys Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns många bra tips och tricks på youtube. Sök på samsung note 3.

5. eim

eim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Jag har haft samma problem, en återställning löste problemet!

6. chris880

chris880 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem på min Sony Z1! Jag provade allt men inget funkade.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

7. zyxon

zyxon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem - Grymt störande! Funkade fin fint med S4:an....

8. Xaviez

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Började fundera idag, ifall det inte är så att dom gångerna det fungerar så har jag själv låst upp telefonen och inte låst den igen. Jag misstänker att det kan vara så här för att jag kör med kodlås på skärmen, eller kan ngn dementera då dom kör med kodlås men trots det kan minimera samtal och använda appar under samtalet?

9. stordykaren

stordykaren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min betedde sig så när närliggande sensorn hade ballatur, kolla om din funkar, det verkar vara ett känt problem på note 3 att det kommer dam framför sensorn.
    Finns en tråd om det här där kan du läsa mer.

10. kerimo666

kerimo666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det kan vara Bugg
    Eller helt enkelt problem med sensor.

går visst att se. får du grönt med vibrerande sida efter du valt sensor i menyerna. är det stor sannolikhet att du har problem med sensor.
    slå *#0*# se vad du får för resultat.
    kolla på även värden. Utan att täcka för sensorn.

Om jag var du hade jag tagit den till Samsung service. garantin gäller även för sådana fall också.

11. Xaviez

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Sensortest verkar vara helt normalt, och jag misstänker inte alls ngn sensor. För att förtydliga, skärmen beter sig normalt när jag är i samtal, klickar jag på en knapp så tänds skärmen och jag får se telefonappen, kan lägga på samtalet, muta etc.
    Problemet är att ifall jag nu försöker trycka på hemknappen på telefonen så händer det inte ett skvatt. Det jag tycker borde hända är att jag först får upp låsskärmen, sen efter att ha ritat mitt mönster så kommer jag till hemskärmen och kan starta appar precis som om jag inte hade ett samtal igång.
    Det är exakt detta som inte går, det händer som sagt inget när man trycker på hemknappen.

Undantagsvis fungerar det som det ska, och jag är nu rätt övertygat om att det är vid dom tillfällen att telefonen inte va låst när samtalet började (och inte har hunnit autolåsa sig än) att det fungerar som jag förväntar mig att det ska.
    Det beter sig lite som ett annat "problem" med telefonen, och det är att man inte kan använda sig av widgets på lockscreen ifall man har någon form för säkerhet på (skärmlås, PIN eller mönster till ex).
    Tänkte testa med en fabriksåterställning men vill vänta in 4.4.2 updaten först, om inte den löser biffen så blir det återställning sen reklamation till Dustin/Samsung, jag kan inte ha en arbetstelefon som fungerar så här det går bara inte.

12. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Vad händer om du använder på/av knappen på sidan istället för att "väcka" skärmen med hemknappen? Får du då upp låsskärmen och kan rita mönstret och gå vidare?

13. Xaviez

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nope, gjorde inte det, men nu har jag äntligen fixat back-up och gjort en återställning av telefon och nu fungerar det som jag förväntar mig. Som bonus började även media knapparna på låsskärmen fungera med min podcast app, vilket inte hellre fungerade innan, dom kom upp bara när jag körde Samsungs egen app för musik.