Min Huawei Honor tjatade om att det fanns en systemuppdatering tillgänglig. Var inte direkt pigg på att mecka med det men gjorde ändå som så att jag kopierade in hela minneskortet rakt av till min dator, och tyckte att det skulle duga som en säkerhetskopia. Problemet var dock att minneskortet var ganska litet och hade ont om plats, så jag fick ta bort vissa mappar helt från minneskortet, däribland den fetingstora mappen ".android secure". Tänkte att det väl bara skulle vara att flytta tillbaka alltihop sen efter uppdateringen, men nu när uppdateringen är klar och minneskortet är återställt till sitt forna jag så har jag inga appar kvar på minneskortet. Inga filer har tagits bort, kortets innehåll är likadant som det var innan uppdateringen, men var faaan är apparna? 
Har kvar .android secure-mappen och tycker att apparna borde finnas där de fanns förut, men icke. Så vad är problemet?
Innan uppdateringen sa mobilen ändå att den kunde säkerhetskopiera alltihop, så jag valde att göra det, men nu kan jag alltså inte återställa skiten. Hur gör jag för att fixa detta?
EDIT:
Via en historiklista på Google Play har jag hittat några av de gamla apparna, men inte alla. Hade dock varit tacksamt att bara kunna återinstallera allt direkt från säkerhetskopian.
Last edited: 25 september 2012