Kan inte bestämma mig, från Hero till DHD!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Arashinho, 13 dec 2010.

1. Arashinho

Arashinho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill först och främst säga att dessa 5500 kronor som DHDn kostar är en herrejävlar massa pengar för mig, som är 16 år. Det är därför jag undrar följande saker för att veta om det är värt pengarna.

Har ett antal frågor, som jag gärna vill få besvarade. Har just nu en Hero och vill alltså köpa DHD.

- Batteritiden, bättre/sämre? Klarar den en dag?

- Är den ändå inte alldeles för stor? Får den plats i en jeansficka? Klumpig?

- Hur länge kommer den vara "inne" innan den blir som min Hero? Det vill säga att alla spelen laggar och så vidare...

- Skärmen, är den skarp och bra färg osv? Är skärmen bättre än Herons skärm?

- Liggande så ligger den ju på kamerans ram. Vad kan detta innebära? Blir det fort repor? Obekvämt?

- Finns det möjligen buggar eller liknande?

Jag är jättetacksam för svar på frågorna och ifall ni kan komma med ytterligare tips, rekommendationer eller råd till mitt köp.

Tack!! :)

2. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja du klarar en dag dock kanske inte den första dagen men efter någon vecka klarar men lätt en dag.

Nej, den är inte för stor och man vänjer sig snabbt vid storleken, skulle aldrig kunna tänka mig gå till baka till något mindre än 4".

Tycker att det var bättre bild på min förra nexus one dock jämnar storleken ut det.

Angående att kameran sticker ut lite har jag inte stört mig på det alls.

Ja, det finns några buggar de jag upplevt är att den vibrerar lite då och då, USB debugging bugg fast det är ju löst mer eller mindre och att det är taskigt ljud vid samtal och även högtalaren där bak, dock är ljudet från 3.5 pluggen grymt! Speciellt med Dolby eller SRS.

Är det en bra telefon? Absoult

Skulle jag köpa den nu? Nej, det skulle jag nog inte med tanke på vad som kommer nästa år. Vet att det kanske kännas jobbigt att vänta men tror nog att det är värt det, iaf denna gång.

Men som sagt det är en grym telefon och du kommer inte bli besviken oavsett hur du gör.

3. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    tips: läs lite vad det står på prisjakt om DHD. Det känns som nästan alla har gått från Hero....och visst är det värt att uppgradera ;) du kommer inte ångra dig.

4. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inte för att vara den som är den, men vad tror du själv? Ska du jämnföra en Hero med en DHD?

5. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Storleken: Kan inte gå tillbaka till något runt iphones skärmstorlek, FÖR litet.

Batteri: Gör batteri "fixet" som finns på internet, förbättrade min batteritd REJÄLT. Ladda ner 5,8Gb spotify offline-låtar via wi-fi och det tog 10% av batteriet bara !!

6. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det har jag missat, vad är det för fix? :)

7. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more 2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour 3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double,

fast när det står att man ska laddda i 1tim på steg 2 så laddade jag bara tills led lampan blev grön, så ska man göra enligt htcs egna support iaf. resten e liknande.

8. Arashinho

Arashinho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ojojoj, hemskt tack för att du svarar! :-) Men, vad är det som kan komma nästa år? Någon bättre lur på G? Så trött på min Hero...

Taskigt ljud vid samtal? För båda parter? Explain! :)