Kan inte byta tangentbord efter 2.1

Diskussion i 'Hero' startad av approximativ, 30 juni 2010.

1. approximativ

approximativ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så kom då 2.1 till Heron. Tyvärr kan jag inte stämma in i de röster som menar att telefonen blivit märkbart snabbare, min känsla är att det snarare är tvärtom. Allting känns lite trögare, och det dumma är att efter den förberedande uppdateringen kändes telefonen överlag lite kvickare, men nu när 2.1 kom blev den segare igen, även snäppet segare än den var innan den förberedande. Men det är som det är, jag har inga större problem med det.

Vad jag dock har större problem med är Scandinavian keyboard. Efter uppgraderingen fungerar det inte alls. Har försökt installera om det och dessutom testat att installera Anysoftkeyboard men det fungerar inte heller. Trots att de är aktiverade är det det vanliga tangentbordet som används. Är det någon som har detta problem eller någon aning om hur det kan lösas?

2. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Jag fick avinstallera och installera det igen...
    Sedan fick jag en dialog från Scandinavian keyboard, att gör detta här och detta där, sedan var allt dandy igen :-D

3. gaffaman

gaffaman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

hade också det problemet.
    men det löste sig automatiskt i morse.
    fick en pop up-ruta med alternativ om inmatningsmetod.

det ligger även under inställningar, kommer bara inte ihåg var.
    vet bara att vid någon uppdatering av scandinavian keyboard blev jag tvungen att leta upp det.
    just inställningarna har ju fått nytt utseende i 2.1 så jag har inte hunnit lära mig allt än.