Kan inte få bort operatörslås på GEN3 Blade

Diskussion i 'Blade' startad av dalk, 21 jan 2012.

1. dalk

dalk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej gott folk!

Har köpt en ZTE Blade (GEN3, Android-version 2.3.5) operatörslåst till Comviq. Har sedan försökt på en massa sätt att låsa upp den men utan lyckat resultat.

Har provat de "vanliga" förslagen med att mata in IMEI-nummer och få en kod men funkar icke. Har provar diverse unlock-appar men de verkar inte funka. Har rootat och lagt in Moldovan Mile-High-Mountain-Pie med GEN3-patch men låset finns där lik förbenat.

Finns det något sätt att låsa upp GEN3-Blade eller måste man köpa en kod från Comviq?

2. Hobbeboy

Hobbeboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Köpte en gen 3 blade för en vecka sen låst till comviq.
    Hade inga problem med att låsa upp den genom sidan Orange San Francisco / ZTE Blade Unlock Codes

Har en bekant som köpte en likadan blade nyligen han la in en annan rom (ginger stir fry b27) och då blev hans upplåst utan att han behövde använda någon upplåsning alls.

Jag har sökt runt på olika blade forum och kan tyvärr inte hitta någon som råkat ut för detta problemet.

Säker på att kortet du försöker låsa upp till fungerar?

3. dalk

dalk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, har en annan äldre upplåst Blade där SIM-kortet funkar. Testade med fyra olika ROM (varav en var ginger stir fry b26) men prompten för upplåsning kom fram ändå. Testade sidan du länkade men koden godkändes inte.

SIM-kortet är helt nytt då min första åtgärd när problemet uppstod var att beställa ett nytt då det var gammalt.

Nu har det löst sig ändå då affären jag köpte telefonen var lite vaga med vilken operatör som den var låst till. På beställningsbekräftelsen och kvitto stod det Tele2 (som mitt SIM-kort) men det visade sig vara Comviq så efter att jag återställt den till Comviq Stock ROM 2.3.5 lyckades jag efter en viss övertalning att lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka.

Trodde faktiskt att Tele2 och Comviq räknades som samma operatör men så var inte fallet.