Kan inte flasha med Odin

Diskussion i 'Samsung' startad av islandmountain, 1 aug 2012.

1. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har kört med CM9 ett tag på taben, men tänkte nu gå tillbaka Stock-HC för att jag saknade vissa funktioner.
    Därför tog jag och bootade in i recovery, och gjorde en restore från nandroid-backupen jag gjorde när jag installerde CM9.
    Den började arbeta och återställde system m.m, men när den kom till /data så blev det error. Testade att starta om då, och stock-bootanimatinen kom fram, men inget hände sen, utan den startade om bootningen flera gånger. Tillslut efter flera gångers bootning så dök låsskärmen upp, men ingenting hände när jag försökte låsa upp den.
    Efter det så försökte jag göra om nandroid-restoren, men med samma resultat varje gång.

Då läste jag dock här på swedroid att stock-ICS hade kommit äntligen, så då tänkte jag att jag kan ju lika gärna flasha den istället.
    Men när jag flashade med Odin så kom det upp detta meddelande:

<ID:0/007> Added!!
    <OSM> Enter CS for MD5..
    <OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
    <OSM> Please wait..
    <OSM> P7500XXLQ8_P7500OXALQ8_P7500XXLQ8_HOME.tar.md5 is valid.
    <OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
    <OSM> Leave CS..
    <ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
    <ID:0/007> File analysis..
    <ID:0/007> SetupConnection..
    <ID:0/007> Can't open the serial(COM) port.
    <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Försökte även flasha flera gånger, men med samma problem hela tiden.
    Så vad ska jag göra nu? Ska jag installera CM9 igen och flasha stock-ICS med mobile odin, eller finns det något bättre sätt att lösa detta.

2. paycheck

paycheck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag hade liknande problem med min med AOKP Milestone 6. Hängde sig i bootanimationen. Kom in i CWM men den hängde sig likväl vid formateringen.. Hittade tillslut denna
    http://www.teamovercome.net/p7500/?page_id=5
    Gå till Re-"Stocking" Yer System... och gör som det står. Blåser allt utom det som finns på minneskortet då.
    Jag har dock inte fått officiella ICS än men taben började ju strula lägligt nog när det börjar rullas ut. Så det är väl bara att vänta..

islandmountain gillar detta.
  3. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Eller testa en annan version av odin. Det hjälpte mig när jag skulle flasha min S3a

islandmountain gillar detta.