Kan inte föra över foton via USB

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Sunny, 13 jul 2011.

1. Sunny

Sunny Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte min Defy i mars 2011 och är nöjd med den. Men ett problem har uppstått och det är att jag inte längre kan föra över foton från telefonen till datorn via USB. Detta har funkat en gång tidigare men troligen har jag lyckats sätta USB-uttaget i Charge only, för när jag försöker överföra så står det på Defy.n "On your MB525, change the USB mode to "Memory Card Management" Det är detta jag undrar hur jag gör för när jag följer instruktionerna (enligt nedan) så funkar det inte. Någon som vet hur man gör på annat sätt, för nedan funkar inte?

Som sagt när jag försöker överföra via Media Share så står det "On your MB525, change the USB mode to "Memory Card Management" Defyn informerar att jag ska trycka på "Enable Memory Card Management" detta gör jag och ändrar till "Memory card access" Men nooo svaret Defyn ger mig är "The USB connection cannot change to Memory card access"

Så frågan är hur tusan tar får jag igång USB för överföring igen? Den verkar ha kontakt med USB i datorn för telefonen laddas i alla fall via USB.n

Tacksam för svar, Sunny

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Om du drar ner notifieringsfältet efter att du anslutit telefonen till datorn så har jag för mig allafall att man då kan klicka på något med usb och där välja hur man vill ansluta till datorn.

Sent from tapatalk

3. Sunny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry inte då. Har läst på andra forum att det ska göra så men inte ens det händer i infofältet.

4. Sunny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill informera andra som får samma problem som mig , svaret var enkelt, man måste använda den medföljande USB-sladden. Även om andra sladdar ser likadana ut som den som följer med när du köper din Defy så är tydligen funktionen annorlunda.

5. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jag skulle tro att det var fel på din sladd. Jag använder regelbundet 4 olika sladdar utan problem.
    Nu är jag ingen sladdälskare men det blir en på varje arbetsplats :)

6. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

var har du fått det ifrån? jag användee en billig Deltaco kabel att föra över data till/från telefonen, numera använder jag genemsam laddningskabel till min Logitech-mus (som kom i lådan med musen). kabeln som kom med sitter permanent i laddaren

7. Sunny

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste på Motorolas forum där det skrevs att manböranvända orginalsladden och sedan testade jag två andra sladdar vilka det inte fungerade med. Men när jag till slut tog orginalsladden (som jag hade till laddaren) fungerade allt som det skulle.

Är väl min fån som är knäpp, nu funkar det iaf.