Kan inte formatera/lägga in rom på sd [HTC Hero]

Diskussion i 'Hero' startad av Bobby, 8 jun 2010.

1. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Hej, failade igår att dra in Behnaams nya rom. Så gjorde en full wipe av telefonen och skulle idag testa dra in Villain 10.. när jag wipat allt, förutom att kunna slutföra formatering av sdkortet via datorn. Så drar jag som vanligt över .zip filen med romen i.. datorn tänker ett bra tag för att sedan levera "Vill du ersätta filen villain 10 med villain 10?" "Vill du behålla båda filerna". Jag som inte ens dragit in villain 10 innan? Jag kommer inte längre utan får avsluta överföringen pga ett error. Hur kan den fråga något sånt? Detta var första gången jag försökte med villain 10. Iaf så går jag bakåt och hamnar på sidan med alla hårddiskar (C:, D:, F: osv..) och går sedan in igen på sdkortet.. då möts jag av denna villain 10 fil som är 0 byte. Jag raderar den och uppdaterar (f5), den är tillbaka igen? Tar bort igen, uppdaterar.. den kommer tillbaka. Lägger ner projektet och slänger in en annan rom på måfå bara för att se om den funkar.. utan att lyckas utan samma fel.

Jag har funderingar på att roota om den igen via att slänga in original rom och sedan köra om allt. Men då jag har win 7 x64 och jag inte får någon kontakt med htc sync så känns det ganska hopplöst..

Så nu sitter jag här med en telefon som inte funkar. Tur att det finns hemtelefoner fortfarande. Någon som vet iaf vad som är felet och hur man kan lösa detta? Jag har verkligen wipat allt, förutom då battery och rotate settings.

2. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
  3. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Drewi, nej. Har ingen sån, kollade precis.

4. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmmm.

Släng in kortet i din Linux-dator & formatera den där så ska du se att det funkar.

5. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    matkoh, jag har väl aldrig sagt att jag har en linux dator??????

alltså seriöst, ingen som vet vad felet kan tänkas vara?

6. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    När jag nu går in i recovery och ska kolla om allt ändå är wipa't från sd-kortet genom "Flash zip from sdcard" så får jag upp:

E: Can't mount /dev/block/mmcblk0 p1 (or /dev/block/mmcblk0)
    E: Can't mount SDCARD:

Vad ska jag göra? Jag har inte USB sladden i telefonen vid detta tillfälle då jag får detta felmedelande, men jag har även testat att köra med USB sladd. Samma fel.

Edit: Med wipa't allt menar jag förstås bara .zip filerna (romarna)

Edit2: Fråga mig inte hur jag gjorde men helt plötsligt var sd-kortet totalt wipa't från allt vad gäller rom och gud vet vad. Och nu gick också överföringen bra mycket fortare till sd-kortet från datorn :S Innan tog det 30 min för 95 mb.. nu tog det dryga minuten. Men nu är jag iaf inne i telefonen och kan ringa osv..

Last edited: 8 jun 2010