Kan inte göra hard reset + massa annat strul.

Diskussion i 'Samsung' startad av Kalkyl, 24 feb 2014.

1. Kalkyl

Kalkyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.

Min platta lever sitt eget liv.
    Har den original med 4.2.2 (som jag lagt in via odin)
    Den har funkat bra i några månader fram tills igår. Då var den nollställd och jag fick välja språk osv när jag startade den.
    Fick iordning allt men kan inte installera appar, får upp massa olika felmeddelanden. Startar jag internet stängs det ned efter några sekunder.

Tänkte göra en hard reset (power +volym ner) för att där rensa upp och starta om allt.

Problemet är att jag inte kommer in i menyn, släpper startknappen när logga dyker upp och håller inne volymen. Det som händer är att den blir svart en stund för att sedan visa logga igen och sedan gå över till den blåa Samsungloggan och sedan startar upp helt.

Det är en p5110.

Någon som har idéer på vad jag ska göra?

Tack på förhand

2. Kalkyl

Kalkyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen som har några tips?

3. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kolla upp på google en gång till hur man kommer in i recovertläget. Är du säker på att du gör helt rätt?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

4. Kalkyl

Kalkyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jodå. Har kikat flera guider och följt dem till punkt och pricka. Kom tidigare in i recovery utan problem men detta började strula efter att plattan ville installera om sig.

5. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har läst om liknande på xda forum. Jag vet ibte hur det slutade dock. Det låter ganska allvarligt i alla fall. Om du inte rootat den så kan du prata med dem på supporten.. Det låter som ett lämna in fel.

6. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När du stänger av plattan kan du trycka omstart och välja recovery? Det vore nice.

Annars gå in i inställningar.. Bläddra längst ned och kolla om du har Utvecklingsalternativ. Om inte gå in i Om mobilen/surfplattna. Klicka snabbt 10 ggr på Version. Tills det dyker upp ett meddelande om Nu är du utvecklare.

Gå in i utvecklingsmenyn och klicka i om det finns avancerad omstart. Då kan man välja recovery förhoppningsvis..
    Du kan testa göra en fabriksåterställning från inställningsmenyn..

7. tissot

tissot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kolla detta. Det kan vara värt att testa om du inte kommer in i recovery på annat sätt.

In order to succeed with these steps, you will need access to a computer or notebook.Your handset and its USB cable should also be there.Your phone must have USB debugging option enabled.On your computer Android SKD must be installed -> learn*how to install Android SDK on Windowsor learn*how to set up ADB on MAC OS X / Linux.Connect your device with the computer by using its USB cable.On your computer navigate through the Fastboot folder.There open a command prompt window.On the cmd window type: “adb reboot recovery”.Good, now your handset will automatically enter in recovery mode menu.

8. Kalkyl

Kalkyl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipsen men jag kommer inte åt utvecklare läget.

ska testa det andra alternativet med att koppla in den till datorn