Kan inte hämta Kies

Diskussion i 'Samsung' startad av kroffe, 10 sept 2014.

1. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ja, jag vet! Många som säger att Kies är inget att ha. Jag hade det på min gamla dator och hade då problem med det programmet, precis som så många andra.

Nu har jag en ny dator med Win 8 och har redigerat en film som är på flera hundra megabyte. Jag kan inte få över den via trådlösa nätverket till min gamla surfplatta 10.1, inte heller till S3 telefonen, eftersom det på slutet när filmen är nästan hämtad, så blir det ett felmeddelande. Har testat båda flera gånger. Det går bra med annan överföring t.ex. bilder pdf filer och kortare filmer. Jag har tillgängligt minne på över 3 Gb och filmen är bara på 300Mb.

Därför tänkte jag försöka hämta filmen med USB kabeln som följde med plattan. Men inget händer när jag ansluter kabeln. Trodde att jag måste använda Kies och försökte ladda ner det från http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/
    men det händer inget alls. Kvittar hur många gånger jag klickar på hämta-knappen.

Någon som kan tipsa om varför, eller hur jag på något annat sätt kan koppla plattan till datorn och få över filmen?

2. kniifen

kniifen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hittar inte datorn plattan utan Kies? Använd utforskaren på datorn och kolla om inte den finns med där. Då kan du för över filerna den vägen.

kroffe gillar detta.
  3. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tack för det! Jag hade först försökt med Total Commander som jag använt mycket tidigare, även på datorn. Men där dök inte plattan upp. Fast i utforskaren gjorde den det. Stort tack för hjälpen. Så slipper jag Kies också:)