Kan inte Hard-reseta min Samsung

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av rolfarth, 20 feb 2011.

1. rolfarth

rolfarth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har läst i dem olika trådarna kring hur man hard-resetar sin samsung galaxy S, men inget av metoderna funkar. Därför tänkte jag posta en ny tråd och se om det finns andra lösningar till mitt problem.

Jag kommer inte in i någon meny när jag testar hard-reset metoderna. Jag kommer bara till startskärmen och telefonen startas. Anledningen till att jag vill reseta är att en applikation "AWD luncher" kraschar i telefonen och ger felmeddelandet som jag inte kan komma ifrån. Felmeddelandet säger att AWD Luncher har kraschat och tryck på "Force Close". Inget händer. Felmeddelandet bara återkommer och jag kan inte navigera omkring i telefonen.

Försökt på hur många sätt komma vidare och ändra mitt orginaltema och stänga av AWD Luncher. Har inte lyckas.

Vad ska jag göra? Jag funderar på om det finns olika hard-reset funktioner.
    Höjknappen + home + turn on/off knappen fungerar inte:(

Hoppas ni kan hjälpa till.. Tack för ett toppen forum

MVH

2. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

du saknar nog den såkallade 3knapps kombon, samsung tog bort den en stund och vissa av oss fick en telefon utan fungerande sådan.

själv byggde jag en usb jig för att komma in i download läget där jag kunde flasha in min efterlängtade 2.2.1 uppdatering med odin.

du kanske kan lösa ditt problem på annat sätt, kanske någon annan har ett bättre svar än att bygga en usb jig enbart för att lösa ett force close problem?

3. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

*#7370# = hard reset/soft reset
    *#7780# - factory reset
    *2767*3855# = wipe av sd o factory reset

Last edited: 20 feb 2011
  4. rolfarth

rolfarth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack till er båda!

Tusen Tack ni som svarade! Helt rätt hade den tre knapps kombinationen tagits bort på min lur. Och jag hade riktigt tur som kom in i keypad läget där jag kunde skriva in siffror.. Kunde inte det tidigare, var genom ett sms från ett missat samtal jag kunde klicka på sändarens telefonnummer för att senare kunna redigera till sifferkombinationen:)

Tusen tack, ni har räddat min dag:) Om inte min framtid med telefonen...

Många vänliga hälsningar