Kan inte heller bestämma mig!

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by nclr11111, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nclr11111

nclr11111 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Dags för ny lur. Sitter idag på en S3 som sakta men säkert börjar ge upp och tänkte skicka vidare denna till barnen.

Vart runt och kännt och klämt på de tre jag är intresserad av men utan att kunna bestämma mig så nu behöver jag lite synpunkter.

De intressanta är:
    - Sony Xperia Z1 Compact
    - LG G2
    - Nexus 5

Använder telefonen som de flesta till samtal, sms, surf, GPS och filmtittande.

Ni som äger ovanstående lurar, vad är det ni älskar och hatar med dom??

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Den som passar mig bäst av dessa tre är G2, lite tråkigt plastig men för övrigt helt fantastisk! Grym stor skärm, fantastisk batteritid, rappare & bättre flyt än min Note 3, bra pris. För egen del så faller N5 bort på batteritid & sonyn på storleken men allt är ju en smaksak, hur du använder den & prioriterar. Jag kör Note 3 nu sen i förrgår & vill inte ha nåt annat, detta trots att jag märker att dotterns G2 flyter på bättre ;-) Om vanilla lockar så kanske N5 passar? Mindre lur med topprestanda sonyn, annars G2 alla dar :-)

Note 3 via Tapatalk

3. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag skulle rekommendera Z1 compact. Riktigt fin lur med grym prestanda, grym kamera och bra batteritid.
    Och designen är snygg. Och vattentät!

LG G2 är ju en grym lur men går bort pga kameran, LG's uppdateringar som aldrig kommer och det mindre snygga gränssnittet.

Nexus är grymt snabb med snyggt gränssnitt om man gillar vanilla. Snabb och med ok batteritid.

Tapatalked!

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle helt klart säga G2 eller Z1 Compact mestadels p.g.a Batteritid, kamera och skärm. G2s kamera är lite tricky då den är väldigt bra för stillbilder i bra ljusförhållanden medans den inte presterar lika bra för rörliga motiv och i mörkare förhållanden. Så det beror mycket på vad man brukar fotografera.

Den har även en sjukt nice skärm, Snapdragon 800 och grym batteritid!
    Och som nämnts ovan så flyter den på väldigt bra.

Z1 Compact har bra kamera i de flesta förhållanden och bra batteritid.
    Men om du vet med dig att du kollar mycket film på telefonen har ju G2 en större och finare skärm. Tyvärr vet jag inte mycket mer om Z1C men har hört mycket bra om den men även väldigt mycket bra med G2. Som dessutom är billigare än Z1C!
    För att vara ärlig skulle jag inte rekommendera N5an förutom att den kör Vanilla.

Du kan även vänta på Galaxy S5 som släpps den 24'e Feb om du fortfarande är intresserad av Samsung vill säga.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Eller varför inte en Note3, då får du en liten hembio i fickformat ;-) Så stor är den dessutom inte.

Note 3 via Tapatalk

6. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du gillar stora skärmar att kolla på filmer på osv så ska du ju välja g2 även fast Z1c är grymt mycket bättre på allt annat ;)

Thread Status:
Not open for further replies.