Problem: Kan inte hitta sim/nätverk

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av neom, 15 jul 2014.

1. neom

neom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag rootade och installerade custom rom (omnirom) på min samsung galaxy s3 LTE i9305 för en vecka sedan. När jag startade mobilen igår efter att den hade fått slut på batteri så hade den plötsligt inget nätverk och när jag kollade närmare på det så verkar den inte hitta simkortet.
    Jag har sökt lite på problemet men alla som har stött på något liknande har gjort det vid en felaktig root, vilket jag inte har?

Jag har wipat både cache data och system utan att problemet har försvunnit.

Jag tänker spontant att någon fil kan ha blivit korrupt när den stängdes av på ett okorrekt sätt och detta har get upphov till felet.

Är det någon som kan hjälpa mig?.. för jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta..

MVH // Rasmus "neom"

2. HeadQuaker

HeadQuaker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,
    testa att ta bort batteriet, låt vara borta ca 5 minuter, samtidigt som du även klickar på Power knappen några gånger. Detta för att tömma hela telefonen på ström. Jag misstänker att det är nåt program som stör och som inte går riktigt ner även om du startar om telefonen.

3. neom

neom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tyvärr funkade inte detta... är ganska säker på att det är hårdvarufel.

Är det någon som vet var man kan hitta stock recovery till i9305?

4. power2828

power2828 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har precis samma problem med svärfars GT-I9305 hittar inge simkortet eller nätverk plus att imei numret finns inte det står null/null och sen hittar datorn mobilen någon som vet?????