Kan inte installera vissa program

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Tobias Rydholm, 6 september 2010.

1. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Jag har helt plötsligt fått problem att installera program på min telefon. Det började med att jag installerade CyanogenMod på telefonen. Efter installationen återställde jag en backup med MyBackup Pro. Vissa program återställdes då inte, exempelvis Tapatalk Pro, Snowstorm, och Tv.nu. Nu har jag gått tillbaka till Modaco R9, och problemen kvarstår. Snowstorm funkar att installera från market, men när jag försöker installera Tapatalk och tv.nu säger den att programmen inte kan installeras. Jag har 77mb minne kvar i telefonen, så det är inte problemet. När jag installerade Modaco körde jag givetvis en wipe, men det funkade inte ändå. Jag har också testat att wipa efter flashningen, men det hjälper inte heller. Hur ska jag göra?

2. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har samma problem med vissa program, bland annat Network discovery.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Tobias Rydholm

Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag lyckats lösa mitt problem. Jag installerade en rom utan stöd för A2SD, och raderade min ext-partition. Sedan partitionerade jag om SD-kortet och installerade om romen med A2SD+. Nu funkar allt som det ska igen. Jag tror mig veta vad som orsakade problemet nu. Det kom när jag installerade CyanogenMod. Tydligen stödde inte den A2SD+, så när jag skulle återställa alla mina program med MyBackup blev det interna minnet fullt. Antagligen låg något och skräpade på ext-partitionen efter det, trots upprepade försök att wipa. Men nu funkar allt fint igen, kanske kan du pröva samma sak.