Problem: Kan inte komma åt mina appar i Market efter TB återställnig!?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av zwoop, 10 dec 2011.

1. zwoop

zwoop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej alla!

Är det någon här som har råkat ut för mitt problem?

När jag installerar en ny rom så fungerar allt normalt. Kan installera mina köpta appar mm. från Market.
    Dock efter att jag återställt min backup från TB, så kan jag inte komma in på mina appar i Market. Sidan blir blank och jag får upp 2 alternativ, "bläddra bland appar alt. bläddra bland spel", och dom länkarna är kopplade till vanligt sätt att bläddra bland just appar samt spel...?

Fattar inte varför detta uppstår!? Vad jag än gör efter det så blir resultatet desamma.

Jag har testat att avinstallera dom återställda apparna från TB.
    Jag har testat att lägga in den gamla Market.
    Jag har testat att wipa dalik.
    Jag har testat att rensa data i Market.
    Jag har testat att återställa med olika alternativ markerade i TB.

Inget fungerar utan enda alternativet är att göra en full wipe och sen installera en rom igen. Då fungerar Market som den ska fram till dess att jag återställer från TB.

Vad jag kan se utav mina appar i min backup så ska det inte finnas några direkta frågetecken. Inga fel finns på backupen och inga konstiga appar (vissa är dock cra_kade, vilket dom flesta har några...).

Höll nästan på att glömma...allt fungerar till dess att jag gör första rebooten efter återställning!

Jag är helt förvirrad och behöver ert stöd!
    Snälla, hjälp! :(

/zwoop

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Använd inte TB..
    Känt för att rackla.
    Helst om man flasha en ny rom och även återställer data ..
    Bara återställa program brukar funka

3. zwoop

zwoop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok!

Jag ska testa att bara återställa programmen en gång, då jag precis som du påpekar har återställt med data!

Återkommer med besked om resultatet!

Tack på förhand!

4. zwoop

zwoop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Noop, fungerade tyvärr inte... :(

Vet du om MyBackup fungerar bättre än TB som backup-program (har aldrig testat det utan har alltid anv. av TB)?

Hade varit gött att kunna återställa program utan problem med data, då alla inte har möjligheten till intern backup!

Btw
    Känns som detta problemet har börjat dom sista månaderna... Har aldrig haft problemet innan, varken på s2'an eller desire'n innan!?
    Konstigt. :(

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ok :-/

Testa AntTek App Manager
    Där ska man kunna ta backup och även frysa program.
    Frysa funkar i gratisversionen men ja vet inte backup funkar.

Brukar inte orka rackla med sånt.
    De viktigaste har ja köpt å de äår ju alltid kvar.
    Sen tar jag resten ..

Men vist har man 200 program kan de va värre heh

6. zwoop

zwoop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:)
    Jo, många program har man men de flesta helt i onödan! Blir till att rensa ordentligt så fort jag "förhoppningsvis" får lite ordning på problemet.

AntTek säger du, har inte provat den heller, men som det är nu så får jag verkligen lyssna till råden och se om man ska röra sig ifrån TB!

Du vet inte om något "icke" TB backup-program, kan hantera backuper gjorda med TB (tex. AntTek eller MyBackup)?

7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Fick precis samma... Så det ni menar är att jag måste köra fabriksåterställning? Eller är det helt ny rom som gäller? O.o Och sedan använda något annat program än just TB?

Det jag gjorde - som troligtvis fick allting att krångla - var att jag blev tvungen att installera en himla massa appar via MobileGO på datorn då min återställning av appar hängde sig när jag installerad ICS... :( Därför gick jag in på TB sedan och kopplade alla de apparna till Market - så att de kunde få uppdateringar!

Jag har en massa appar tyvärr, blir även här att försöka rensa!

8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Argh... Fabriksåterställning hjälpte då inte... Jag orkar inte flasha in något nu så jag väntar tills LP7 släpps på Svenska och uppgraderar dit. Måtte det bli snart! Den versionen ska ju tydligen vara sjukt mycket mindre buggig!