Kan inte koppla upp mig!

Discussion in 'Hero' started by Mattica, Aug 23, 2009.

1. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla medhjältar!

Jag har ett konstigt problem, jag kan inte koppla upp mig på mitt trådlösa nätverk hemma, som är skyddat med WPA2. Har satt ett gästlösenord som inte heller funkar. Eller snarare, Hero´n hittar nätverket och sparar det när väl lösenordet är angivet, men kopplar inte upp sig ändå.
    Jag har provat att byta lösenord, byta kryptering till WPA och till och med tagit bort skyddet totalt, utan att det hjälpt. Detta sker bara hemma med mitt eget nätverk. Den har kunnat koppla upp sig till andra nätverk (läs. grannens oskyddade, hihi) och även krypterade nätverk.
    Jag har en belkin 54G trådlös router, som båda mina datorer hittar och ansluter med.
    Vet nån vad problemet kan vara? Vad ska jag göra?

Och grattis för bästa köp, hjältar!

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det kan inte vara så att du har slagit på MAC-adress filtrering i Routern?
    Jag har ingen belkin så jag vet inte vart det finns på den routern, men någonstans ska det gå att ställa in så att du bara tillåter "kända" datorer att koppla upp sig mot routern.

Leta efter en inställning som heter "MAC address filtering" eller liknande och kontrollera så att inte den är påslagen.

Om den är det, slå av den, koppla upp telefonen, välj sedan så att telefonen får tillstånd att koppla upp sig och slå sedan på filtret igen.

3. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för förslaget!
    Kollade det, men det var inte påslaget... Jag har provat allt som går att göra från routerns sida, och börjar nu ifrågasätta om det är nåt fel på min lur?

För att förtydliga, så står det så här när jag väl valt nätverk och angett lösenord: "Rememberd, secured with WPA2-Personal" Jag har full mottagning (Excellent) och rätt lösenord, vilket jag kontrollerat och även bytt för att dubbelkolla...
    Det kanske är läge att ringa supporten?

PS!
    Tar gärna emot appförslag om nån har några, och kan själv rekommendera "wheres my droid" som hjälper dig hitta telefonen om du tappar bort den, både genom att slå på GPS och sätta igång ringsignal i önskad intervall.

4. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Har samma problem. Kan inte ansluta till mitt wpa2 wifi. Ibland hamnar det out of range och sen när man försöker ansluta så verkar den inte kunna auth.

Några tips och idéer?

5. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har äntligen fått igång min Wifi-koppling. Jag fick grundinställa routern först, och sen skapa ett nytt skyddat nätverk med ett annat namn och annat lösenord, men hursomhelst så funkar det.
    Har fortfarande ingen aning om vad problemet var, men det funkar nu, så jag är nöjd hehe.

6. princedude

princedude Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad
    jag har oxå problem men med min magic! jag hittar mitt nätverk och skriver in lösenordet och det står att jag e connected men jag kan inte surfa eller gå in på market!

vad kan vara fel då?

WEP Wifi! funkar med alla datorerna å xboxen men inte telefonen!!! wierd...

edit.... reset'a rautern å fick igång de nu!

Last edited: Sep 10, 2009
  7. petrix

petrix Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

hade också problem att hitta och ansluta till min nya belkin router, jag kunde se och ansluta till gästloginet men kunde inte se mitt egna nätverk. jag stängde då av någon säkerhetspryttel på routern som kallades wps, och tada nu funkar det fint, hoppas inte den var viktigt.
    :)