Kan inte koppla upp mot dator

Diskussion i 'Tattoo' startad av El Gringo, 29 jan 2010.

1. El Gringo

El Gringo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Har haft min tattoo ett tag nu, o är väl rätt så nöjd överlag, det är ju trots allt en budgetlur, men jag gillar den.
    När jag köpte den så synkade jag fånen med datorn o flyttade över mina kontakter via outlook, mycket smidigt, la även in lite program o sånt den vägen med.
    O för ett tag sen började jag använda den som mp3 på jobbet med, så jag satte in kabeln i datorn o tankade telefonen full med musik. Så långt är allting bra, men nu har jag tröttnat på musiken, stoppade in kabeln i datorn o inget händer mer än att den börjar ladda, provade i ett par datorer till för säkerhets skull. Började kika på nätet men hittade inget direkt likadant problem.
    Känns som att jag måste fipplat till nån inställning eller något i telefonen eftersom det blir likadant i olika datorer, o det har ju funkat tidigare!

Är det någon som har nån aning om vad det kan vara o hur man kan lösa det?

MVH Robban.

2. tikk_tokk

tikk_tokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du testat med en annan kabel? De som följer med i lådan verkar inte vara så robusta direkt...

3. El Gringo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes.
    Har provat olika kablar, olika usb-ingångar, olika datorer.

Det som stör mig är att det funkat fint tidigare, o vad jag vet har jag inte ändrat nån inställning på telefonen.

4. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Workaround som fungerar för mig (hade samma fel, att min Tattoo inte verkade reagera mer än att ladda av att sättas kopplas till datorn över USB).

Kör appen Mini Info (finns i butiken), välj SD-kort i menyn och kryssa i Aktivera USB-masslagring innan du kopplar in USB-kabeln.

5. El Gringo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även provat det programmet, men den enda fördelen jag fick med det var att jag kunde låsa upp sd-kortet. Innan fick jag starta om telefonen för att komma åt det.

6. akib

akib Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem med min lur då och då.. brukar lösa sig med en omstart för mig dock.

7. El Gringo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr funkar inte det heller... Men tack för alla tips ändå!
    Fortsätt gärna, för det börjar bli väldigt störande det här.

Kan det kanske vara något program jag installerat som blockerar usb? Låter långsökt men...

8. snowlord

snowlord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte så att du "bara" behöver köra igång programmet "USB to PC"? Jag hade vad jag uppfattar som samma problem som du och det löste sig då. Jag brukar trycka på förstoringsglasknappen och skriva usb så kommer den upp.

9. El Gringo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det originalprogrammet du menar så har jag pillat med det med, ingen skillnad...

10. snowlord

snowlord Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det var det. Det var ju synd.

11. Ale

Ale Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan säga jag har samma problem inget verkar funka de funkar några gånger men oftast inte alls kopplar in mobilen till datorn ser att de börjar laddas men ingen ruta ploppar upp de e fan störande.

12. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det funkar bara för mig om jag startar om mobilen. Så fort jag har startat nått program (i telefonen) så måste jag starta om den igen för att få det att funka...Lite irriterande.

13. El Gringo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade inget svar nånstans, så till sist skickade jag in den, de bytte usb-kontakten, och sen dess funkade den. Verkar som att usbn är lite vek på tattoon.