Problem: kan inte ladda min s3a

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av nejvisst, 15 jul 2013.

1. nejvisst

nejvisst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    i lördags dog batteriet på min mobil. om det är relevant tror jag att jag flera gånger försökte sätta igång den igen, vilket kan ha lett till att batteriet dog helt. När jag sedan skulle ladda den i söndags så fungerade det inte att ladda den. Displayen visade endast laddningssymbolen med en grå ring som inte rörde sig. Inte det gröna som brukar visas. Jag testade 2 olika laddare och att ta ut batteriet etc. Då inget fungerade tänkte jag att batteriet var kasserat. Jag köpte därför nytt idag. Till min stora förvåning fungerade det fortfarande. Mobilen gick ej heller att sätta på på vanligt vis, men när jag testade att reboota systemet genom ström+hem+volym visade det sig att det nya batteriet var laddat till 60%. Jag kunde då komma in i mobilen men fortfarande ej ladda den. Det händer ingenting om jag ansluter den till vägguttag (varken på eller avstängd) men om jag ansluter den till usb så ändras batteriet till strömtecknet men fortfarande utan att ladda batteriet.

Jag har ej testat göra en fabriksåterställning.

Är det någon som vet vad som kan tänkas vara fel och kan det vara värt att testa en fabriksåterställning? Vill helst inte bli av med kontakter osv i onödan men än hellre vill jag få skiten att fungera igen.

MKT tacksam för svar!!:)

2. kerimo666

kerimo666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Kolla så att usb felsökning inte är i kryssat?
    inst, utvecklaralternativ,felsökning,

3. nejvisst

nejvisst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

^det var ej ikryssat, men tack för svar!

jag har testat återställa till fabriksinställningar, vilket tyvärr inte löste problemet. jag antar att det måste röra sig om hårdvarufel? googlade fram nåt om imma på usb-kontakten, vilket skulle kunna stämma då jag tappade den i gräs under kvällen. :(