Problem: Kan inte ladda min Samsung Galaxy S2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Milo1892, 15 okt 2012.

1. Milo1892

Milo1892 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Nåt konstigt har hänt med min Samsung Galaxy S2. Jag har kört CyanogenMod 9 utan problem länge nu. I helgen uppdaterade jag till CM10, och nånstans längs vägen så började mobilen bli väldigt varm och drog batteri som #%¤&#&#. Jag tror att den stod på 70% och 2 timmar senare var den nere på noll...

När jag sedan har försökt ladda batteriet med väggladdaren så tar det flera timmar att få upp den i typ 10%, och telefonen blir väldigt varm under laddningen. När telefonen är påslagen (i flygplansläge!) drar telefonen mer batteri än den klarar av att ladda, så till slut får den slut på batteri och dör, stekhet.

Jag har testat att återställa till CM9 och har gjort factory reset och cache wipe, men det har inte fungerat.

Jag testade idag att ladda batteriet i en kompis orootade telefon som var avstängd, men då dök det upp en gul varningstriangel med utropstecken ovanpå batterisymbolen.

Jag har även testat med mitt gamla originalbatteri (jag har ett Samsung 2000 mAh original som jag kört med), men det är samma sak med den. Den brann ut från 85% på nån timme eller två, sen samma laddningsproblem med det batteriet, och varningstriangel på min kompis telefon.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Låter nästan som att det har blivit något fel med USB-uttaget... Och möjligtvis att det i sin tur har förstört batteriet, eftersom att det inte fungerar på din kompis mobil något vidare heller!

Kolla om det går på garanti, eller pröva byta USB-kontakten själv! ;)