Kan inte montera SD-kortet

Diskussion i 'Blade' startad av JLindberg, 19 dec 2010.

  1. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, har fått ett problem sedan jag rootade mim blade tidigare idag. Allt funkade fint med rootning, lägga in clockwork recovery samt flasha gforums 2.2 alpha. Eller nästan allt, det är nämligen som så att mobilen vägrar montera mitt sd-kort. Om man går in bland inställningar och klickar "montera sd-kort" så börjar den först tänka för att sedan några sekunder senare deklarera att det är "säkert att ta bort sd-kortet, precis som om jag valt att avmontera det. Den har heller inga problem med att hitta minneskortet i recovery mode när man skall flasha en rom eller förut med orginalromen.

    Hjälp skulle uppskattas, Jonas
     
  2. weppe

    weppe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag satt fast med samma problem. Ubuntu vägrade mounta mitt minneskort. Lösningen för mig var helt enkelt att gå in i "topp-menyn" på telefonen och klicka på något i stil med "aktivera usb lagring", och vips så mountades sd-kortet.

    Det stod inte att man skulle behöva göra detta i någon av guiderna, lätt att fastna vid ett sådant steg om man är nybörjare.
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Är du inne i menyn "SD-kort och telefonlagring"?
    Där finns det bara "Montera bort SD-kort". Det använder du om du vill ta ur minneskortet ur telefonen utan att stänga av och om du ska formatera minneskortet i telefonen.

    För att komma åt SD-kortet med datorn drar du ner notifications och aktiverar USB-masslagring.
     
  4. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Alternativet att montera bort sd-kortet finns logiskt nog bara när det är monterat och tvärtom. Men det är inte längre problemet utan nu (när jag lyckats med att montera det, bytt ROM och formaterat minneskortet) så hittar inte mobilen varken via ordinarie musikspelaren eller via winamp, några idéer eller tips?