Problem: Kan inte radera musikfiler

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Uno, 12 maj 2013.

1. Uno

Uno Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har några musikfiler som är tomma som jag inte kan radera. Någon som kan?

2. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Hur försöker du radera filerna? Musikappen eller någon filhanterare? Funkar det inte om du kopplar in telefonen i datorn och tar bort på det viset heller?

Uno gillar detta.
  3. Uno

Uno Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har varit inne på datorn och försökt radera och då står det att mappen är skrivskyddad.

4. Uno

Uno Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har försökt i filhanteraren och på datorn men där visar det att mappen är skrivskyddad.

5. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Då vet jag faktiskt inte. Som jag ser det finns det några sätt, så om du testat alla dessa och det fortfarande inte går så vet jag inte, då kanske någon annan kan hjälpa till.

1. Öppna Play Music (eller annan musikapp), hitta låten du vill ta bort, håll och välj sedan Ta bort/delete. Det borde ta bort den från telefonen.

2. Öppna en filhanterare och gör samma sak. Hitta filen vart den nu är, klicka på den, klicka på menyknappen och sen ta bort eller långtryck och välj ta bort.

3. Genom datorn, men det fungerade inte sa du.

Testat att starta om telefonen och sen försöka ta bort?

6. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ligger filerna på externt minneskort? Är i så fall kortet skrivskyddat (rent fysiskt med den lilla plastfliken på kanten)?

7. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan du lägga till filer i mappen? I så fall kan du hoppa över 1).

Installera root explorer. Gå ner i /mnt/sdcard för interna minnet eller /mnt/extSdCard för SD-kortet. Fortsätt tills du ser den mapp du har problem med.

1). Långtryck på den och välj Permissions. Kryssa i write för ägare och grupp ifall det saknas. others saknar write på min telefon, men du kan kryssa i den också. Nu borde du kunna ta bort filerna om det var rättighetsproblem med mappen.

2) Gå ner i mappen och se till så att write för ägare och grupp är ikryssad för musikfilerna.

8. Raymond

Raymond Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fliken saknas på micro-SD kort. Fullformatskorten, som har fliken, får inte plats i telefonen.

Om filerna ligger på det externa kortet kan problemet bero på vilket filsystem som kortet har, tex NTFS i stället för FAT. Och om filerna lades på kortet via en SD-kortläsare på datorn.