Kan inte restora en backup.

Diskussion i 'Allmänt' startad av alexEn, 11 feb 2012.

1. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick nyligen bootloop på min lur (HTC Legend), och kunde inte på nåt vis få igång den.
    Så jag kunde inte dra en backup på mina sms och nummer.
    Efter mycket krångel lyckades jag komma in i recovery (clockworkmod) och där dra en Nandroid backup. Men vad exakt sparas när man gör en sån? Den enda jag behöver är mina sms och nummer.
    Efter jag gjort backup, wipe data/chache, och sen installerat CM7 igen, testade jag att restora min backup sen tidigare, men då vägrar skiten att starta? Står fast vid HTC loggan hela tiden.

Testade med en annan rom också, men får samma fel.
    Hur gör jag om jag bara vill ha tillbaka nummer+sms? Funkar advanced restore i recovery? Eller kan man packa upp backupen på datorn och hitta allting?

2. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

När du tar en Backup i Recovery så tar du ju en Backup på nand. alltså en backup av hela Romen som ligger på luren. Precis som när du gör en .iso fil av en Dvd skiva/spel. Så när du tar "restore" så återställer du ju bara till den Romen som inte fungerade.

Om man sen kan öppna den och komma åt filerna vet jag inte. Har aldrig provat, då jag gör backup av kontakterna mot gmail och sparar konstakterna på SD kortet lite då å då.

3. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Alla nummer har du via Google Contacts (dvs. om du inte av någon outgrundlig anledning låtit bli att lägga alla kontakter där).
    SMS däremot är ju lite klurigare om man inte ordnat en lösning för det innan det börjar strula. Jag kör med SMS Backup+ för att få alla till Gmail direkt när det kommer till telefonen.