Kan inte ringa efter laddning

Diskussion i 'Desire HD' startad av systemized, 12 dec 2010.

1. systemized

systemized Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ursäkta om problemet tagits upp förrut men har försökt söka på både forumet och google utan framgång så provar med en egen tråd.

Har precis skaffat mig en desire hd. Hade en Nexus One innan så varken htc eller android är nytt för mig. Jag har dock stött på ett problem som jag inte har lyckats lösa på något sätt. När jag har laddat telefon och kopplar bort den från strömförsörjningen så går det inte att ringa. Ofta säger den då att det inte sitter något simkort i. Oftast räcker det med att starta om telefonen för att den ska känna av simkortet igen men ett par gånger har jag även varit tvungen att stänga av, ta ut och sätta in simkortet igen. Ett oerhört irriterande problem som jag gärna blir av med.

har någon haft dessa problem tidigare eller känner igen problemet?

Funderar lite på om det kan vara ett hårdvaruproblem eller ett androidproblem (minns en annan androidbugg som jag hade med nexus one, då fungerade ej ljudet på väckarklockan när man laddade, vilket man ofta gör på natten :). detta problem fixade dock android i en uppdatering)

tacksam för hjälp!

2. duttman

duttman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo!

Hade ett liknande problem som du beskriver ovan. Dock hände det inte bara efter laddning, utan lite då och då. Fick starta om den / ta ur simkortet och då började den fungera igen.
    Sen helt plötsligt tappade den all kontakt med simkortet och gick då inte starta om/ta ur det, utan det blev att skicka in den på service.

Vilket ledde till att dem bytte ur simkortsläsaren och nu funkar den prima igen.

Mvh

3. systemized

systemized Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för hjälpen! det hände nu också utan att jag laddat den märkte jag så det lär vara samma problem som du hade. får bli service.