Problem: Kan inte ringa eller ansluta till internet.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Oliverthemc, 19 okt 2012.

1. Oliverthemc

Oliverthemc Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Min Samsung Galaxy Note var iväg på lagning nu, det var farsans jobbarkompis som fixade den. Felet var att jag försökte operera mini-usb uttaget med en morakniv :ehm: Så den var helt paj så jag köpte en ny platta med uttag och allt från ebay som killen satte dit så nu går det att ladda den iallafall. Men då kommer självklart problem nummer 2! Jag kan varken ringa, smsa eller surfa på den. Det går att surfa med wifi, men inte utan. När jag drar ner ''genvägarna'' så står det ''Endast nödsamtal''. Jag har gjort inställningar för operatören och så vidare. Men det roliga är att hemma hos farsans kompis så funkade den, kunde ringa och skicka sms. Men här går det bara inte, och när jag stoppar i simkortet i min gamla Nokia n95 så har jag full täckning och 3G? Är det någon som har haft samma problem och LÖST det? Har nämligen kollat runt och hittat en massa frågar, men inga lösningar :/ Kontaktade halebop och de sa att garantin inte räcker eftersom det var en egenföretagare som fixade den..

Tack på förhand! mvh// Oliver<3

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Dum fråga, men strunt samma: Har du flygplansläge på?

3. Oliverthemc

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga frågor är dumma! Men nej det har jag inte, och datanätverksläge är aktiverat!

4. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Har du testat fabriksåterställa luren?

5. Oliverthemc

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp det har jag gjort, flera gånger till och med. Testade med ett annat simkort och då funkade det, men hade bara en stapel och edge.. Medans farsan stod brevid och hade full mottagning och 3g. Båda korten var Telia. Killen som fixade mobilen stötte troligtvis till antennen i mobilen. Han skulle kolla det imorgon och försöka fixa det. Och när vi testade hemma hos honom igår så hade han också bara en stapel och edge och ändå så är det en Telia mast några hundra meter från hans hus :/

6. Atkinson

Atkinson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vem lagar smartphone med morakniv? Give me a break! :D
    Skicka telefonen till en seriös butik/elektronikverkstad så fixar de väl skiten kostnadsfritt (förutsatt att din garanti gäller).