Problem: Kan inte ringa vanligt (Men tex Skype går)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Gempressaren, 7 jan 2013.

1. Gempressaren

Gempressaren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

De senaste dagarna har det hänt något mycket märkligt. Jag hör ingenting när jag ringer. Den jag pratar med hör ingenting heller. Det är som om min mikrofon och högtalare är sönder. Fast det är de inte, eftersom tex Skype fungerar utmärkt.

Om jag ringer någon så hör jag inte ens tonerna som låter innan man kommer fram. Däremot når singalen min kompis och han kan svara. Men det är helt tyst på båda ändar eftersom jag varken hör eller kan prata. Sedan, efter ungefär 20 sekunder så bryts samtalet och det står "Out of service" och jag noterar att min täckning gick i botten direkt.

Jag hade samsung stock 4.1.2 för några dagar sen och tänkte att det måste vara en bugg som den nya uppdateringen hade. Så jag passade på att uppdatera till CM10.1 men problemet kvarstår.

Det har aldrig varit problem med att ringa innan; har haft telefonen sedan juni och allt detta började för några dagar sedan.

Kanske kan det vara min operatör (Halebop) som spökar eller är det ett hårdvarufel?

Jättetacksam för svar! ^__^

2. Gempressaren

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det verkligen ingen som har någon idé på vad det kan vara för fel?

3. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Last edited: 19 jan 2013
    Gempressaren gillar detta.
  4. Gempressaren

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tack för hjälpen, men tyvärr är inget som nämns i de trådar jag hittat på swedroid (inkl den tråd du länkade) samma problem som jag har. :^/