Kan inte roota min Magic! SOLVED Ok, efter 7 timmar i sträck ger jag nu upp med självhjälp till att flasha min Magic från 3. Versionsinfo i signaturen... Jag har inga som helst problem med att att följa wiki-guiden för att fixa detta men när flashningen är klar och jag avslutar med att trycka på reboot så startar den om, visar "HTC Magic" bootskärmen och står där i som längst 40 minuter innan jag tar ur batteriet och försöker igen. Jag har provat ett antal olika rom och recovery.img men får alltid samma resultat Jag gjorde en nandroidbackup, så jag kan alltid gå tillbaka till original. Pretty please with a cherry on top! vad gör jag för fel??!! Här är de filer jag provat med: rootme-signed.zip JacHeroski2.7.4r2-32A_signed.zip update-cm-3.9.8-simonsmod.zip myhero-0.0.8.zip JACxHERO-1.2-32A-signed.zip signed-cyanm-3.9.7-32a_r2.zip hero-pure-black04-32A-by-richyyun.zip PurePalmPre_signed.zip daldroid-recovery.img recovery-RAv1.2.0H.img Fatal1ty_Hero-Full_v1.4-signed.zip Fatal1ty_Hero-Full_v1.4-ROGERS-signed.zip ----- OK, fixade detta själv. Efter jag gjorde en update.zip av "update.Engineering-SPL-HBOOT-1.33.2005-signed.zip" och flashade den så ville luren ta emot de rommar jag ville flasha... Kanske någon skulle uppdatera wiki:n och ta bort ordet "valfri" från SPL instruktionerna för att istället skriva "kanske krävs om flashningen ej fungerar" GRRRRR! Tack ändå för instruktionerna men vad är det egentligen med communityn kring allt som innehåller linux. Måste allt göras och förklaras så förbaskat krångligt med en underton av läsaren bör hålla en hög teknisk kunskap, annars göre den sig icke besvär. Jämför med en upplåsning av iPhone... hur svårt är det? Ursäkta mitt påhopp här men man tröttnar snabbt på att försöka tyda alla foruminlägg kring android när postaren (nästan) alltid utgår ifrån att meningen och innebörden med dennes inlägg ska uppsökas på annan plats eller kunskapen om inlägget redan innehas av läsaren. Värst är det hos xda-developers forum. Jag har 25 års teknisk kunskap av datorer men har också en förståelse för hur man formulerar sig då man vill nå fler läsare. Det är ganska enkelt. Man berättar varför, hur och när. Tack till alla eldsjälar som hänger på forumen.
Jag har samma version som dig. Den rom jag kör just nu är RAv1.1.0: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4166538&postcount=1 Funkade bra för mig enligt guiden. Den recovery jag använder är RA:s recovery som jag såg att du har (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=968) Har inte provat så jättemånga roms ännu, tre fyra stycken kanske, men det har gått utan problem hittils. Får du det att funka så passa på att ta en nandroid backup så är det ännu smidigare att växla mellan olika roms när du känner för det.
Tack för era svar. Nu har jag oxå provat med "Rom-RAv1.1.0H-signed-update.zip" och resultatet blir detsamma; efter reboot så stannar luren på "HTC Magic" skärmen och ja, jag kör en wipe innan update. Följer guiden till punkt och pricka! Är det något konstigt med min systeminfo nedan eller ser den ut som andras Magic från 3? Jag lyckades att flasha in "recovery-RAv1.2.0H.img" utan problem men så fort jag ska in med rom:et skiter det sig. Är det något mer jag kan göra? ändra SPL t.ex. Enligt guiden så är ju den ändringen endast valfri...
Sapphire PVT 32A SHIP S-ON H Är inte just det där s-on lite kinkigt.. ska det inte stå s-off för att allt ska vara frid och fröjd? Det är väl inte tvärt om, eller att det ens har nån betydelse?
Jag flashade min Magic från tre som hade precis samma data som din utan några som helst problem. Enbart när jag ville lägga tillbaka min nandroid backup så sket det sig och jag flashade in ny SPL pga icke signerade backup filer. Om du nu tycker att guiderna är krångliga så kan du ju själv lägga förslag på ändringar av dem så de blir enklare eller hur?