Kan inte skicka MMS eller dela med mig av bilder på HTC Hero

Diskussion i 'Hero' startad av ergoforcen, 30 maj 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är ledsen men ännu en gång kan jag inte förså hur denna telefon fungerar ,och inte heller någon annan i familjen heller. Ärligt talat är det nog mitt sämsta elektronik köp någonsin. Nu vill jag skicka en bild tagen med kameran till en annan telefon ,men både skicka medelande (bifoga bild) och dela med dig misslyckas .På det första alternativet slutar det med ogiltigt innehåll och det andra ser ut att gå men slutar med ett medelande efter 10 min att det misslyckats att sända medelandet. Är android bara för nördar som rotar och programerar. Jag vet att en 3-4 telefonexperter kämpade en hel dag för att få mms att fungera problemet låg på "åtkomstpunktnamn" den gröna pricken kan bara vara på ett ställe ,så troligtvis har den återgått till org inställningarna Jag vågar inte ändra APN . Kan någon hjälpa mig ,eller ska jag ge upp

2. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Du kan inte skicka filer till andra telefoner via blåtand om det är det du försöker med...

Du behöver inte vara nörd för att förstå telefonen, men vara öppen för alternativa lösningar :)

3. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

:) Jag har hetsigt humör och skriver ibland innan jag tänker :) Oftast så löser sig problemen med min Hero efter lite pillande och tänkande,även om vissa saker är urusla så är dom flesta brillanta. Surfandet på nätet Facebook och Twitter för att inte tala om uppdateringarna med alla mina @post servrar flyter perfect till 100%.Och ska man ligga på "the edge" får man väl stå ut med lite buggar

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Det är en bugg med 3g som gör att 3g "kopplas ur" när man har varit uppkopplad på WiFi en längre tid. Jag hoppas att detta löser sig med 2.1-uppdateringen som sägs komma i juni.

När 3g kopplas ur går det inte att skicka mms, så för att få 3g att koppla på igen så slår jag först på flygplansläge och sen slår jag av det igen (då kopplas 3g på igen), sen aktiverar jag menyn på mms:et (genom att trycka länge på det) och väljer "försöka skicka igen"...voila! :)

5. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har den ej på wifi,jag kan bara inte få det att funka
    1:Jag klickar på skriv medelande
    2: jag skriver en rad eller hoppar över och klickar på meny
    3:jag väljer bifoga och sedan bild .Jag väljer 1bild och klickar på färdig
    4:bild för stor-komprimerar (bilden är 65kb och max är 300kb)
    5: skicka
    6 Innehållet ogiltigt -redigera?? det enda jag kan redigera är att ändra text sudda bild eller tillföra en till bild

Hjälp vad gör jag för fel??

En annan variant är att gå in på album ,välja en bild klicka på den ,trycka meny ,välja dela,välja medelande
    till- skriva nr
    få redigera-ta bort eller skicka!!!
    Ta bort är bästa alternativet då slipper jag få medelande 10 min senare all medelandet inte har skickats

Mest retar jag mig på "ogiltigt innehåll redigera" som kommer upp när alternativen är sudda bilden eller lägg till en till

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har aldrig haft några problem att skicka mms, dock nån gång inte kunnat hämta för att datatrafiken strulade..

Har du en ikon för att datatrafiken är igång i notification bar? Det är inte bara vid wifi man blir utkickad, utan om man har mobilt data avstängt ett tag. För att fixa det är det enklast att sätta igång flygplansläge och sen stänga av det..

7. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om du gör tvärtom då, börja med bilden i albumet, tryck menu-knapp, välj dela sedan meddelanden eller den applikation du kör för MMS, det kanske funkar bättre.

8. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är precis vad jag gör och det är inga prob att skicka bilden som bilaga i en @ post eller till facebook (allt som har med nätet att göra funkar blixtsnabbt och till 100%)Det är jag Hero och telefonera som strular

9. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Använder du Handcent? Jag har gett upp med att försöka skicka MMS med Handcent. Den medföljande meddelandeappen funkar däremot utan problem.