Hej! det är något helt konstigt med min mobil! kan inte skicka sms, utan det kommer upp "meddelande ej sänt" hela tiden! vad är det för fel?
menu->settings->wireless controls->Mobile Networks->Access Point Names där har du nog en eller två APNer som du får kika i.
starta standardappen för sms, gå in i inställningar, kolla vad det står på under servicecenter. Vad som ska stå där är operatörsspecifikt.
SMSC kan ställas in i Testing-menyn om det behövs (*#*#4636#*#* i Dialern). Det borde dock läsas in från sim-kortet känns det som eller hämtas från mobilnätet på något annat sätt.
Jag sitter med samma bekymmer. Var för klåfingrig och rensade SMSC nummret men lyckas inte få in det igen. Inga problem att skriva in det men det fastnar inte. "Update" alternativen gör ingenting och när jag går in på nytt är det fortfarande tomt.
Tjejen har köpt en Spica och kan inte heller skicka SMS. Vad är detta? En bugg eller vad? Helt otroligt. Nu har jag suttit med telefonen ett par timmar och det går verkligen INTE att få iväg ett SMS. Att ta emot samtal/SMS samt göra utgående samtal fungerar, det är bara att skicka SMS som inte går. Hjälp är tacksamt mottagen.