Fått ett jobbigt problem, kan inte skicka sms. Det funkade igår men imorse så gick det inte mer. Kör på hero romen v4. Provat att byta rom, ändra "alla" inställningar. Allt annat funkar som det ska. Nån som vet vad det kan vara? Eller har nåt tips?
Verkligen inge som har ett litet tips? Så här står det = "Unable to send. Select to review the message and try again". Allt annat som MMS och sånt funkar som sagt.
har du provat med att gå in i Manage applications i settings, välja "messages" och köra clear data eller använda chompSMS ?
Installera Anycut från market. Välj att skapa ny shortcut -> activity -> phone info Klicka på genvägen på desktopen och skrolla ner till slutet, vid SMSC klicka på refresh och där borde nu ett telefonnummer poppa upp. Kolla att det stämmer med din operatörs SMSC nummer.
hmm, verkar som att det är simkortet det är fel på, för det funkade att skicka sms med ett annat simkort från 3 i min telefon. Återkommer när jag skaffat nytt!
Installera anycut och kolla, saknas det så kan du lägga till det så du behöver inte skaffa nytt simkort.
Mm, provade det du sa, inget nummer fanns där. La in det numret jag fick av 3 men fortfarande likadant. Och det funkar som sagt med ett annat simkort från 3 i den. Borde ju vara simkortet som felar?
Logiken säger ju att det är simkortet som felar. Kan vara provisioneringen hos 3 som är knäpp mot ditt abb eller simkortet som gett upp, men troligtvis det första. Hör av dig till 3 och be dem kolla provisioneringen annars felanmäla simet.
Hmmm, nu har jag exakt samma problem. Har varit så sedan igår, har Tele2. Sjukt drygt, Heron verkar vara kräsen med SIM-kort, alternativt äta dem till frukost. =/