Kan inte söka i Google Photos

Diskussion i 'Allmänt' startad av Biffy, 27 aug 2024.

1. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej på er! Jag har taggat alla mina foton manuellt och använder sökfunktionen en del. Det brukar fungera riktigt bra.

Men häromdagen slutade det tvärt att fungera. Jag väntar på svar från Google-supporten men tänkte kolla om det är fler som har problem. När man söker så snurrar en blå cirkel i ett par sekunder och sedan händer ingenting. Man ser bara en vit bakgrund.

Jag testade att rensa data och cache. Då fungerade det för att några timmar senare sluta att fungera.

Jag avinstallerade appen. Då fungerade det igen tills jag stängde appen. Efter det kan jag inte söka igen.

Jag har en Galaxy S24 med senaste uppdateringen och senaste versionen av Google Photos.

2. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag bör förtydliga att sökningar på webben fungerar normalt. Det är bara i mobilappen det inte fungerar.

3. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Fungerar det om du söker på random ord? Jag har inte gjort några egna taggar, men brukar söka på ord som "konsert", "bada", och liknande. Och det fungerar både på min Pixel 8 och Samsung A52.

4. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej! Nej sökfunktionen är liksom stendöd. Går inte att söka på något.

Tidigare installerade jag om appen, då fungerade det en stund (tills appen stängdes av) sen var det likadant igen.

Rospigg gillar detta.
  5. Biffy

Biffy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror mig ha löst problemet nu. Om någon annan får detta problem så handlade det om batterioptimering. I min Galaxy S24 gjorde jag följande:

System>Batteri>Gränser för bakgrundsanvändning>Appar aldrig i automatisk vila>Lägg till Google Foto

Direkt efter den fixen så fungerar sökningen normalt.

stelex och nDre gillar detta.