Kan inte ställa in APN

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av olsson, 12 jan 2011.

1. olsson

olsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej! Min Spica köpte jag på Telia för ett år sedan och därför levererades den med Telias egna version av Android (ni vet säkert vad jag menar). Ett par månader senare kom ju Android 2.1 till Spican och versionen jag fick när jag då uppdaterade var I570EXXJC1 (fortf. Telia-brandad).

Idag har jag börjat experimentera och flashat in andra firmwares. Den första jag körde på var I570EXXJH7 (senaste). Där försvann min Telia-branding. Och efter några minuters användande såg jag att jag inte hade något mobilt internet. Jag gick in i APN och skulle ställa in det manuellt (för det måste man enligt Telia). Men i APN är det helt tomt. Det kommer inte upp några fält alls att fylla i. Jag prövade då gå tillbaka till den versionen jag hade innan, fast denna gång blev den såklart inte Telia-brandad. Fortfarande fungerade APN inte och så har jag prövat en random version till men där hände samma sak.

När jag hade Telias firmware antar jag att inställningarna följde med så har aldrig behövt fixa detta själv. Någon som vet hur jag ska gå till väga för att lösa detta? Eller var kan jag ladda ner Telias firmwares så att inställningarna dyker upp själv?

Blev kanske lite långt men skulle verkligen uppskatta hjälp!

2. olsson

olsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men dumma dumma mig! Två sekunder efter jag skrivit denna långa text såg jag att man behövde trycka på menyknappen och välja "Ny APN".

Bara att ignorera denna tråd!