Kan inte starta x10mini med simkort i

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Printa, 13 apr 2011.

1. Printa

Printa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hel konstigt!
    i går när jag var på väg hem från jobbet så slutat mottagaren att fungera (kunde inte skicka sms och jag kunde inte ringa). jag stängde av den och tänkte att de löser sej nog bara man stänger av den. sakt och gort jag stängde av den och sen när jag skulle starta telen igen så går de inte den vibrerar efter ca 3till4 s men sen händer de inget. jag åker hem och sover på saken och nu funkar de fortfarande inte.

allt de jag har skrivit nu låter de som att jag ska gå in till affären men nu kommer de som är ännu konstigare. när jag tog ut sim kortet så funka den. men när jag sätter i simkortet så funkar den inte!

Några förslag och tipps.

2. herrfisk

herrfisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Även fast det låter riktigt konstigt, får du nog ett gratis utbytes kort från din tele leverantör om du förklarar det för dom. ;)

Kan ju även prova någon annans simkort och se om den startar.

3. Crim

Crim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har EXACT samma problem med min xpera x10 mini, saken är den att det fungerar med ett annat simkort ifrån comviq men inte mitt, samma operatör. Finns det någon som har en aning?

4. herrfisk

herrfisk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Som jag sa till OP, du får säkert ett nytt simkort från comviq om du förklarar som du gjorde här.

5. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min kompis hade samma problem. Han kontaktade tele2 och de sa att hans sim-kort var för gammalt (den började strula efter ett tag). De skickade en ny och inga problem sedan dess :)

6. Printa

Printa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

men de konstiga är att de funkar i bland. men nu har jag bett om ett nytt sim kort hittade även de här

"hi everyone i have a x10 mini pro and had the same prob"after the battery is fully drained the phone wont switch on".i found a easy step to solve this no data loss no hardware reset.follow thest steps:

1.connect the usb cable to your pc

2.keep the phone with sim card,battery everything.

3.now just hold the back button and plug the usb cable to you phone while holding and keep holding for some time.

4.the red light will start blinking and it will be blinking continuously until the battery is charged and the phone switches on.

tats it u r phone is back with all data and same sim.easy way.sorry for my bad english and for any other clarification please contactm"

på den här sidan
    http://talk.sonyericsson.com/message/9418