Kan inte surfa/uppdatera osv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Eizen, 6 aug 2010.

1. Eizen

Eizen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Xiaomi Mi 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 8
    ROM:
    Global "stock"
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    SONY something something
    ROM:
    Stock
    Hallå!

Vet inte vad som hänt, eller om jag lyckats pilla på någon inställning, men jag kan inte logga in på gmail-kontot (kommer inte fram), surfa (Page not available), komma åt market eller till exempel se väder i väder-appen (krävs väl att jag är uppkopplad). För upp till kanske 3-4 dagar sedan har det fungerat utan större krumelurer i sen jag fick telefonen (i Februari/Mars tror jag).

Jag har 2.1 versionen som det ser ut.. Har provat att uppdatera till 2.2, men den säger att jag har senaste versionen..och om det betyder att den inte kommer fram och kan se eller om jag verkligen har det eh..mja...I dunno.

Har startat om telefonen kanske 5 gånger nu + att jag till och med återställt grundinställningarna. Ingen som helst skillnad. Har Telia btw.
    Jag har både mobilt nätverk och Wifi aktiverat och jag sitter 3 meter från en router (som jag har access till).

Någon som vet något/råkat ut för det/hört något?

Kan lägga till:
    Om jag försöker köra GoogleMaps appen så får jag:

"Nätverksfel
    Programmet kräver en fungerade dataanslutning".

Det ser ut som att jag ligger på fullt/max i staplarna för Wi-fi och Teliatäckningsthingie..

/M

Last edited: 6 aug 2010
  2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Låter skumt, du har inte råkat fippla med inställningarna för mobilt nätverk / wifi då?
    testa sätt den i flightmode och tillbaka igen och se om det blir nån skillnad :O

3. Eizen

Eizen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Xiaomi Mi 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 8
    ROM:
    Global "stock"
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    SONY something something
    ROM:
    Stock
    Nopes..ingen skillnad :/

Kan ju vara att det är något vingel med Telia-nätet här uppe i "skogen" (Östersund), men eh...om jag sitter liksom hemma på ett Wi-fi så borde jag väl komma åt hela würlden med telefonen (smurfa runt på "min" internet-uppkoppling) som vanligt väl?

/M

4. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Absolut, det känns som att den fått för sig att du har några speciella inställningar för surf (dns etc)

har du provat sista utvägen, att köra en återställning? då borde allt vara helt nollat och ev felaktiga inställningar borta.

5. Eizen

Eizen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Xiaomi Mi 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 8
    ROM:
    Global "stock"
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    SONY something something
    ROM:
    Stock
    Har testat det också.
    Märkte nu, att om jag bara disablar Wi-fi så går det att surfa osv. Fattar ingenting...det har ju funkat i 6 månader nu. Precis som att den tappat connection med min router...skumt som fän. Nåja, vet vart jag ska böka vidare med i alla fall.

/M