Kan inte surfa via mobilnätet längre

Diskussion i 'Hero' startad av hojtha, 2 okt 2009.

1. hojtha

hojtha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Helt plötsligt kan jag inte komma åt nätet via mobilnätet längre, ingen app som använder nätet fungerar. När jag kör via trådlöst hemma så fungerar det som det skall, men inte på jobbet då jag är tvungen att köra mobilt. Är det nån som råkat ut för nåt liknande ?

2. Blanco

Blanco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag råkade av misstag bocka ur Inställningar > Trådlösa styrenheter > Mobilt nätverk.
    Kan det vara så enkelt i ditt fall med?

3. hojtha

hojtha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nej där står det connected.
    Det hjälpte med en omstart, fast kunde bara komma online i typ 5 minuter sen slutade det fungera igen.

4. hakans

hakans Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har också samma problem, sporadiskt fungerar det.

fast min Hero är allmänt kass i övrigt också så det är nog inget konstigt egentligen.

plötsligt var alla kontakter dubletter i telefonen, rensade man upp så man hade en kvar försvann kontakten från servern, fick ta bort exchange kontot på telefonen, göra en restore på alla kontakter från backupen o sen synka om telefonen.

på en dag bootar den nog om sig eller retartar ui:t 1-5 gånger
    jättetrög surf (när den väl fungerar), har en itouch hemma, blixtsnabb i jämförelse.
    Telefonen i sig är skittrög, vilken dag som helst ligger den på blocket o jag byter till iPhone istället om inte 1.6 kommer ut snart och visar sig va mkt bättre än den här skiten som går i den just nu (ursäkta utrycket men jag är lite trött på den...)

Ibland fungerar det inte alls att surfa, men andra appar kan kontakta nätet.
    som nu tex, det går inte att surfa, men facebook appen fungerar

5. Jens

Jens Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är så många som sitter och skriver om sina problem. Det skall inte vara några stora problem.

Jag har massor med apps rullande i bakgrunden, telefonen är rappare än någon Iphone.
    Jag har inga problem med omstarter eller nåt sånt.
    Jag har inga problem med loosade SMS efter uppdatering
    Jag har inga problem med att det inte går att surfa, förutom när skit-Tele2 inte har täckning.

Kort och gott: Du borde lämna in din telefon för service/utbyte, det är något fel på något helt enkelt.

/ Jens

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja helt klart defekt på nåt sätt & det kan du lika gärna råka ut för om du köper iPhone.

7. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Kan intyga att jag har samma funktionalitet som Jens. Men jag har 3 som operatör. Ni måste ha fel på era telefoner. Testat om fabriksåterställning löst problemen? Smuts i programmeringen? :confused:

8. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med Jens min bara tuggar och går hur bra som helst.
    Inga omstarter eller nått annat skumt. Nått 3e partsprogram som kraschar ibland men det är ju troligare att det är appfel än fel på herons os.

Kan dock säga att min hero blir lite trött om man Rockar spotify surfar facebook pratar i tele och skickar sms samtidigt som man har alla andra apps igång ;)

Jag är übernöjd med min hero och är fruktansvärt glad att jag inte valde en iPhone.

9. hojtha

hojtha Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Försöker leda tillbaka på ämnet jag frågade om, jag är också helnöjd med telefonen, har varit det ända sen jag skaffade den. Men har fortfarande samma problem, tror ni det kan vara simkortet som gett upp ?

10. Isaksson

Isaksson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här fast telia som operatör.
    Har inte upplevt några problem alls.

11. pax

pax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem. Förmodar att ni med problem har telenor.
    Ringde deras support och kom fram till en kille som var väldigt hjälpsam. Inget vi testade hjälpte dock.
    Kom på att jag inte ändrat APN sedan jag uppdaterade min ROM.
    I ett tidigare inlägg hade jag läst att APN för telenor skulle vara internet.telenor.se med allt annat blankt.
    Berättade detta för telenor support killen som sa att ja, detta är inställningen som de har på sina mobila internet enheter. Detta tyckte han jag kunde använda eftersom jag har abb med fri data.
    Dock inte lämpligt för andra om de åker utomlands då räkningen kommer att bli skyhög.

La till en ny APN som jag kallade Telenor Data med enda inställningen internet.telenor.se under APN.
    Kunde dock inte välja denna ny APN något som funkade innan jag uppgraderade min rom till senaste??!! (någon som kan verifiera denna nya "feature"!!)
    Tog därför bort APN Telenor MobilSurf som var default, startade om telefonen.

APN Telenor Data är fortfarande inte väljbart men ser att det är den som används och data över mobilnätet har funkat felfritt sedan dess.

Hoppas detta kan vara till hjälp, men kolla bara så ni har fri data abb innan ni ändrar. Ring och kolla med telenor support för mer info om kostnaden...

Telenor support killen sa också att mobilen med den nya APNen internet.telenor.se borde funka klockrent för mobilt bredband om kopplad till en dator då dessa inställningar som sagt är samma för deras mobila bredband...

namaste

Last edited: 3 okt 2009
  12. pax

pax Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hojtha, fyll i vilken mobil och operatör du har under din profil i detta forum för att du ska kunna få mer specifik hjälp i fortsättningen...

13. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan bekräfta att jag har samma problem. Lite störande. Men ditt inlägg hjälpte mig med ett liknande problem, så tack :)