Hallå..
Har nyligen (månadskiftet juni/juli) bytt operatör från
Tele2 till Universal Telecom vilket jag börjar ångra. Från början ingen 4G tillgång och kan ej skicka mms. Efter mitt sista samtal till kundtjänsten hos universal när jag berättade att jag inte heller kunde ansluta till telias LTE nät så tog det 30min efter samtalet så hoppade det igång, känns som något de missat och fixat. Dock lyckas de inte få min mms-tjänst att fungera som den ska - jag kan skicka till alla, oberoende av operatör men kan inte ta emot av någon, får bara en hänvisning till en hemsida där jag får logga in och titta på bilderna.. börjar bli rejält trist..
Inställningar - apn'er är kontrollerat och skickat från dem fler ggr än jag kommer ihåg. Innan har min telefon haft alla gamla apner raderade så inget gammalt ligger med och spökar. Sparat och omstartat. Ingen skillnad, allt fungerar (4g/sms/skicka mms) utom att ta emot mms.
Från Universal Telecoms sida får jag i stort sett bara höra att "det borde fungera", har till och med fått berättat för mig att min telefon inte har 4g-stöd när jag inte hade 4G tillgång!!! (då blev jag lite irriterad). Har själv fått ringa för att få detta vidare, nu ska de lämna det vidare till deras "programmerare" och återkomma...
Så tänkte höra med er/någon efter tips och hjälp om det är något jag missat på min telefon eller annat som kan vara med och strula. Har försökt kolla över allt men kanske har missat något. Allt fungerade dock som det skulle med
Tele2 och vill ogärna göra en fabriksåterställning, tycker inte det borde krävas.
Tack på förhand!
Click to expand...