Kan inte ta emot sms från en enskild person? (chansning)

Diskussion i 'Allmänt' startad av pixen, 2 nov 2011.

1. pixen

pixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå, gör en liten chansning och ser om någon på forumet kan tänkas veta vad det är för fel. Går nämligen bet.

Jag har under en längre tid haft aktiv sms kontakt med en person, vi kan ringa till varandra utan problem, åt båda hållen.
    Personen ifråga får sms av mig, men jag får inga av denne.

Först trodde jag det var telefonen det var fel på (galaxy 2) så jag prova stoppa mitt simkort i en annan mobil, fick inga sms, men kunde ringa, och personen fick sms av mig.
    Satte i ett annat simkort i min mobil, fick sms på en gång, kunde ringa, etc - Allt fungerade perfekt.

Båda vi har Halebåååp som operatör. Jag har en Galaxy S2 och kompisen har en Optimus 2X.

Har varit i kontakt med kundtjänsten ett par gånger men dom ber bara om att återkomma.

I förrgår beställde jag ett nytt simkort till mig (samma nummer som tidigare) i hopp om att det kanske är det som är fel. Fick kortet idag, fortfarande samma problem.

Vad tror ni det kan vara, sjukt konstigt må ja säga.

2. Graffen

Graffen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du inte får några SMS tillbaka, så är det nog inte annat än ett hårdvaruproblem......

3. pixen

pixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får sms av alla andra vänner man skriver med, kompisen också. Och hon får från mig, men jag får inte av henne.
    Mycket lustigt....

Väx upp fjant.

4. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Du tror inte felet kan ligga i hennes telefon då? Enligt min mening är det mer rimligt.

5. pixen

pixen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Se på där, hon fick nytt simkort igår också. Och det blev att fungera.

Ganska långsökt problem att just simkorten går sönder i sån liten mån att man inte kan skicka iväg sms till en enda person. :)