Kan inte ta emot sms

Diskussion i 'Galaxy S' startad av blag, 23 sept 2010.

1. blag

blag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan inte ta emot sms från vissa personer. Ibland så har det dock hänt att jag har fått dem drygt en vecka efter att de har skickats.
    Jag kan inte minnas att jag hade nå liknande problem innan jag skaffade SGS.

Är det någon som har samma problem och vet vad det kan bero på?
    Telefoninställning eller strul hos operatören?

2. Hell

Hell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem sedan jag köpte min SGS för 3v sedan. Nu har det iof bara hänt två gånger men det är mer än vad det inträffat någonsin i mitt liv med andra mobiler.
    För mig hjälpte det att sätta i mitt SIM-kort i en annan mobil...för att sedan byta tillbaka.

3. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Intressant! Samma sak hände mig när telefonen var ny. Jag har själv Tele2 och kunde inte ta emot några SMS från andra som har Tele2.

Gjorde som Hell och satte mitt SIM-kort i en annan mobil, då började alla SMS ramla in. Bytte sedan tillbaka SIM-kortet och sedan dess har ingenting strulat, såvitt jag vet.

Rent allmänt har Tele2 strulat en hel del med min SGS. Problem med mobilt Internet och annat. Å andra sidan har allt löst sig nu efter lite pill.

4. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jag hade detta problem under helgen, från söndag kl 09.00 (då jag fick mitt sista sms) till måndag kl 22.00 då det rasade in sms. Startade om telefonen ett antal gånger utan framgång. Men som sagt ett och ett halvt dygn senare kom alla sms som hade skickats under tiden. Har för övrigt Telia.

5. Gandi

Gandi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns ingen specifik lösning på det hela? någon inställning eller något annat

6. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon: