Kan inte tanka min telefon (HJÄLP)

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Droidssc, 3 jan 2011.

1. Droidssc

Droidssc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har köpt Xperia 8 för ca 1 månad sedan och nu när jag försöker tanka min telefon med comviq kompis står det ''Anslutningsproblem eller ogiltig mmi-kod''
    Vafan är telefonerna nu förtiden så dåliga att man inte ens kan ladda dem? Fyfan asså. Kan någon hjälpa mig? Man har ju en telefon för att kunna ringa när man är ute osv så behöver hjälp, annars ringer jag både comviq och elgiganten som sålde min mobil till mig o dampar ut på båda två!:mad:

Snälla hjälp

2. Droidssc

Droidssc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Shit, vilken hjälpsam forum där man bara läser och går förbi!!

3. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Att tanka telefonen har ju inget med telefonen att göra, det är ju själva kortet som tankas, inte telefonen, så du borde kontakta comviq med en gång.

4. Zaklin

Zaklin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den meningen gör ju inte direkt att man blir mer sugen på att hjälpa dig.

Men, ogiltig MMI kod betyder att prefixet (typ *100*dinkod#, alltså allt utom din kod) är fel. Anslutningsproblem betyder att du inte har kontakt med Comviq. Dubbelkolla dessa saker.

5. r00t

r00t Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vilken tråkig attityd, hoppas att du kan komma på bättre tankar snart och att du snarast möjligt kan få hjälp och vägledning i att hantera dina damp-besvär.

Jag kan precis som ovanstående skribent inte se att problemet skulle ligga hos din telefon, skulle i så fall vara att du helt saknar täckning (och det skulle du ha märkt av tidigare antagligen).

Se över ovanstående råd, därefter tycker jag du gör rätt i att kontakta Comviqs kundtjänst:

https://www.comviq.se/kundservice_faq.aspx
    Tel: 0772 - 21 21 21

6. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Är det bättre alltså att man bara spammar tråden med meningslösa inlägg istället för att avvakta på nån som verkligen har svar på din fråga?

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du kanske borde tänka på att alla som läser inte kan hjälpa dig. Tagga ner och skriv in rätt nuffror i telefonen.