Problem: kan inte trycka på anslutningsknappen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av elka, 13 sept 2013.

1. elka

elka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är så att jag fick min nya samsung galaxy s4 igår vilket är min första smartphone någonsin.

Just nu befinner jag mig hos släkt i ett radhus område och jag vill använda deras nätverk, wifi. Ingen av dem kunde lösenordet så jag fick skriva in det flera gånger, aldrig rätt. Men tillslut blev det så att jag inte ens kan trycka på ansluta, "knappen" lyste inte vitt längre som den ska göra om man kan använda den. Knappen fungerar inte heller då jag försöker på andra nätverk i radhusområdet.

Vad är felet? Är det bara att jag är tillfälligt spärrad för jag skrev fel så många gånger? Men om det vore så, borde jag inte få en förvarning och det borde bara gälla den routern så jag försökte logga in till?

2. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Säkert inget fel. Det där ska bara fungera. Jättesvårt att ge "support" så här med bristfällig info.. men det kanske löste sig med en omstart?

3. elka

elka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har startat om mobilen, jag har stängt av och satt på wifi, inget fungerar.
    Fortfarande när jag väljer nätverk/router/wifi så är anslut knappen ur funktion, kan inte trycka på den.
    Det enda jag gjorde var att jag skrev fel lösenord om och om igen, sedan fungerar inte anslut knappen.

Dessutom så kan inte ansluta till nätverket hemma. Jag kan logga in och spara och trycka på anslut, men nätverket sparas bara, jag blir inte ansluten. Samsung säger det beror på att routern inte är DLNA certifierad, men det är ju ändå inget krav för att det ska fungera?