Sen igår så funkar det inte att uppdatera appar när wifi är på. Går bra med mobildata. Det fungerar heller inte att betala saker via Google Play. Nån annan som har fått samma problem eller är det bara min telefon som det är fel på? Känns ju trist då den bara är ett par veckor gammal... Har försökt med alla tips som jag har läst att man ska göra, men inget funkar.
Kan du förtydliga vilka "alla tips" du testat så slipper vi upprepa dem. Funkar allt annat när WiFi är på?
Absolut. Nej det fungerar inte att betala med Google play. Jag har försökt starta om telefonen, tvångsstänga google play och play tjänster. Rensat cache och data samt avinstallera uppdateringar på Google play och play tjänster.
Allt annat UTOM Google Play funkar? Alltså surfa, använda andra appar, streaming... Att jag frågar beror på att det nästan låter som du inte har ordentligt internet över WiFi
Det är inte så bra att rensa data för play tjänster. Nu är detta inte ett poppis förslag, men om det verkligen bara är Play Store som har problem, samt att du är säker på att ditt Wi-Fi fungerar som det ska så kanske en återställning av telefonen behövs
Jag har samma problem att uppdatera appar med wifi via Google Play Store och appar i chromecast. Måste växla till mobildata på telefonen (ej Samsung) och för chromecast dela nätverk med telefonen. Allt annat fungerar via wifi. Lg tv Apple Tv mm.
Kontaktade Bahnhof igår och dom hade hört talas om problemet. Dom kollade genom routern men hittade inget fel där.
Provat aktivera IPV6 på routern ? Hittade nån tråd på Reddit där det hjälpte...men alla kanske inte har möjlighet att göra det iofs.... Se här: https://www.reddit.com/r/GooglePixe...ge_bug_play_store_wont_update_apps_over_wifi/ Nu pratar vi inte Wifi 5 eller 6, utan IP version 4 eller version 6. Verkar enligt tråden göra skillnad för flera.
Japp,har det inte på min tyvärr men vad är det för skillnad som gör att det går att uppdatera med ipv6? En bugg bara,har 5 på min.
Knepigt. Men vad har ni för inställningar? Har ni provat att dela wifi från en annan telefon? Vad har ni för Wifi-inställningar? Man kan ju även prova att ändra DNS (googles klassiska är 8.8.8.8 på DNS1) eller om nätverket är uppmätt/ouppmätt (metered). Vet inte om det hjälper i sig. Men någon inställning eller något nånstans måste vara knasigt, kan inte tänka mig att det är telefonen i sig det är fel på.
Dela wifi från mobildata det fungerar så apparna på Chrome casten är uppdaterade. Bahnhof var inne i routern och snabbade upp den men hjälpte inte. Udda är ju att det bara gäller Googles appar.
Aha,ok. Ingen aning faktiskt,tyvärr. Novis på att ändra och fixa wifi. Vet inte vad som är nu och om det går på den jag har.
Ni som har problemet, kan ni inte alla skriva upp vilket versionsnummer ni har på Play Store? Om ni redan avinstallerat senaste uppdateringen så kanske det blir svårt iofs. Jag tänkte om versionsnumret kunde vara en gemensam nämnare. Och sen kunde ju möjligen buggen levt kvar av någon orsak trots avinstallationen av senaste versionen.
42.6.22-31 Har jag. Avinstallerar senaste nu men då fungerade Play butik inte alls. Fick installera senaste igen och använda mobildata så tillbaka på ruta 1.
Ska jag vara ärlig tror jag uppdateringsproblemet via wifi ligger i ert nätverk/router och inte i telefonen. Stäm av istället vad ni har för leverantör av internet och se om ni kan hitta något där, spontant hade jag kollat på nätverkets DNS.