Problem: Kan inte uppdatera galaxy S (2.2)

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Koolio, 19 feb 2012.

1. Koolio

Koolio Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Kollade lite på farsans lur igår för han kunde inte öppna mms. Det står bara ladda ner och inget händer. Sen såg jag att han hade Android versionen 2.2. Så kollade lite snabbt här på swedroid och såg att 2.3 skulle komma i April till sgs.
    Jag kollade om det gick att uppdatera till 2.3 men hittar inte där det står uppdatering av programvara eller något liknande. På min Desire HD har jag för mig att man gick in på Inställningar-om telefon-programvaruinformation och så står det uppdatering av programvara men tycks inte hitta det på sgs.
    Är det någon som vet hur vi ska bära oss åt för att uppdatera telefonen? Han kan inte heller öppna mms så är det någon som vet hur vi ska fixa det så säg gärna till :)

Här är en bild på basbandsversion och lite annat: http://imageshack.us/photo/my-images/849/sc20120219123910.png/

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Versionen är för gammal för att man ska kunna ladda ner OTA. Så koppla in luren i datorn och starta kies så kommer den hitta uppdatering!

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vad gäller frågan kring MMS.
    Det känns som att APN-inställningarna inte stämmer riktigt - vilket innebär att telefonen inte kan ladda ner objekten i MMSen.
    Kolla här för att fylla i rätt uppgifter beroende på vilken operatör du har.
    Under vissa operatörer (Tex Telia) skiljer sig inställningarna för SGS.
    När du fyllt i rätt inställningar för APN brukar jag stänga av och sätta på 3g. Om det inte hjälper - starta om telefonen så borde det lösa sig så att MMSen laddas ner.