Problem: Kan inte uppdatera min Galaxy S3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mydnite, 27 aug 2012.

1. Mydnite

Mydnite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjenare! Efter mycket sökande på internet har jag fortfarande inte kommit fram till en lösning på mitt problem.

Sedan jag fick min S3a (som jag för övrigt är mycket nöjd med) har jag inte fått en enda uppdatering till den. Den går fortfarande på samma firmware som den hade när jag fick den. Jag tänkte inte så mycket på detta sen jag såg att en kompis kunde redigera ljusstyrkan i notice centret (eller vad det nu heter! :P). Jag frågade honom då hur han hade gjort att det blev så och då svarade han bara att det hade vart så sen han fick sin mobil.

Jag har kollat både OTA och Kies ett antal gånger under ett par dagar men utan att bära frukt...

Skulle uppskatta hjälp!

Med vänliga hälsningar
    Mydnite

PS: Telefonen är låst till 3 ifall detta har något med det att göra :)

2. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

3 har inte släppt nån uppdatering ännu. Dom gör om uppdateringar med sina grejer innan de släpps, vilket innebär att dom är väldigt långt efter verkligheten.

Mydnite gillar detta.
  3. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De är löjligt vad Tre ligger efter nu. Jag har den generiska och brorsan har en tre. Jag fick min ljusslide i notifikationslisten (LH1) för mer än 4 veckor sedan.. eller där runt sedan kom de någon ytterligare OTA med webbläsaroptimeringen.. å han har inte fått någon av dessa uppdateringar ännu.

Undra om Tre ligger och gnider å väntar in JB istället? Segt hur som helst och vänta.

4. Mydnite

Mydnite Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då var det som jag misstänkte då.... Tack för de snabba svaren! Får allt hoppas på att de är snabba på att släppa JB då, läste på 3s Facebook att någon uppdatering skulle komma i slutet av veckan så får hålla tummarna! Är för övrigt sjukt löjligt enligt mig att det ska dröja så länge för en uppdatering som många andra redan fått... Men vad ska man göra :/

5. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Du kan ju alltid roota och lägga in en normal rom som uppdateras ordentligt. Annars är det bara att vänta dessvärre :-(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Ampa69

Ampa69 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Behöver inte roota för att slänga in en annan orginalrom med odin....

7. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Så sant. Miljöskadad ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2