Problem: Kan inte uppdatera till 2.3.4, har Telenor(OPLÅST)!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Mattinsson, 6 okt 2011.

1. Mattinsson

Mattinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej har ett problem och det är att jag kan inte uppdatera till 2.3.4, min tjej har samma lur, men är inte operatörslåst och har därför mer funktioner än mig.
    Hon har 2.3.3 men helt andra funktioner, har väl med att basbands och att det är KE2 istället för KE7 eller nåt.

Så mina frågor är hur jag ska få bort telenors "brandning" eller vad det nu är och ha en ren installation och ha tillgång tex meddelandeskal som tjejen har.
    Sen att kunna uppdatera via kies via kabel, eftersom nu hittar den inget.

Min info är iaf:
    Android-version: 2.3.3
    Basbandsversion: I9100XXKE7
    Grundversion: 2.6.35.7-I9100XWKF3-CL276555root@DELL101 #2
    Kompileringsnr: GINGERBREAD.XWKF3

Tack på förhand.

P.S
    Är även intresserad av att ROOTA och ha den senaste romen som man skall ha.
    Men har inte vågat testa mig på än, eftersom det verkar vara en massa pill med att få bort en varningstriangel etc, så om ni vill tipsa om vad man ska ha i dagens läge för SGSII med alla senaste funktioner och rom för 2.3.4.

2. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Vill du bara de-branda flashar du in senaste officiella ROMen mha odin, filer och guide här:

[ROM+Guide]Official i9100 Firmwares KG1/2/3/5/6/7, KH1/2/3/4, KI1/2/3/4 Download - xda-developers

Vill du roota:
    [27.09.2011][CF-Root v4.2] KE2/7/8,KF1/2/3/4,KG1/2/3/5/6/7,KH1/3/4,KI2/3/4-su+bb+CWM4 - xda-developers
    Där står även hur du ska bli av med den gula triangeln, om man nu vill det, jag gillar triangeln :)

Edit: Finns väldigt många trådar om detta, bara att söka nästa gång. Gissar att denna tråden kommer att låsas :)

Last edited: 6 okt 2011
  3. Mattinsson

Mattinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Okej får tacka för infon men har lite frågor eftersom jag inte riktigt hittar en officiell guide för allt jag vill göra.

Så får fråga här igen, vilka grejer jag fattat och hittat.
    1. Ska jag roota först sen flasha?
    Har odin och antar att denna guide funkar: https://swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html, har denna som CF root ---> CF-Root-SGS2_XW_NEE_KI8-v4.3-CWM4.zip , sen denna ---> Odin version: SpeedMod K1-T41. Jag antar att jag ska skita i den ena kerneln och ta CF rooten.
    Sen så vet jag vilken rom, men hittar ingen nedladdningslänk änna.

ROMEN: new 2.3.5 I9100XWKI8 is out on kies[NEE] - xda-developers

Så om jag har CF rooten, och rootar enligt guiden med odin, sen flashar och vart hittar jag den äldre bootloadern 2.3.4 så att jag kan ta bort triangeln som jag vill göra :P?

Så om jag har fattat rätt finns det nån guide om hur man flashar in roms på svenska här på swedroid?

Det här ska nog täcka allt för att min hjärna inte ska bli helt slutkörd, hade bara velat ha en guide med exakt allt steg för steg och uppdaterat till senaste kernels och roms etc.

Bara jag går in på XDA så blir jag trött, för mkt filer och skit som jag inte ens fattar.
    Men hoppas du inte tycker att jag är för tjatig som är en utav dom som frågar om samma frågor.
    Tack på förhand min son.

4. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

1. Nej jag tror du blir av med root om du gör så. Flasha först roota sedan.
    KI8-romen finns i första länken jag gav, längst ner i andra posten. Men visst, här är den Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! Enligt posten så ska den redan vara omgjord med den gamla bootloadern och då ska du kunna ta bort triangeln.

Du verkar ha hittat rätt CF-root. Följ bara instruktionerna i CF-root tråden så ska du klura ut det också!

Hoppas det löser sig, det är inte så svårt, bara läs instruktioner noga och dubbelkolla inställningar i Odin och att du har rätt filer så är det inga problem!

Du flashar in ROMen med odin också, bara följ guiden i första länken ([ROM+Guide]) så ska du lyckas!